آرشیو آبان ماه 1401

مطالب مفید در حوزه سلامتی

رفع کبودی زیر چشم با روش های طبیعی و خانگی

۶ بازديد

کبودی زیر چشم و دور آن در اثر تجمع خون زیر پوست است. به علت اینکه پوست ناحیه دور چشم حساس است، زمانی که به صورت یا ناحیه دور چشم آسیب یا ضربه ای وارد می شود، رگ های خونی این ناحیه پاره شده و خون به بافت زیر پوست نفوذ می کند و منظره کبودی زیر چشم نیز به همین علت است.

در بسیاری از اوقات همراه با کبودی، زیر چشم ورم می کند که این اتفاق به علت آسیب به ماهیچه های صورت و زیر چشم است.

این مقاله را بخوانید تا بدانید زمانی که خدای ناکرده دچار آسیب به این ناحیه شدید چه اقداماتی را باید انجام دهید و در چه صورتی فورا باید به پزشک مراجعه کنید.
عکس کبودی زیر چشم یک زن

بهبود کبودی زیر چشم چه مدت طول می کشد؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که درمان کبودی زیر چشم چه مدت طول می کشد زیرا به عوامل مختلفی نظیر سن، شدت آسیب وارده و سلامت عمومی بدن دارد. منظور از سلامت عمومی بدن این است که فرد دچار مشکل انعقاد خون یا کمبود ویتامین یا بیماری خاص یا مصرف داروهای خاص نباشد، زیرا هر کدام از این موارد می تواند در نهایت باعث بیشتر شدن زمان بهبودی شود.

متخصصان به طور استاندارد زمان دو هفته ای را برای بهبود کبودی زیر چشم در نظر می گیرند.

درمان ورم و کبودی زیر چشم

نکاتی که در ادامه می آید می تواند در بهبود هر چه سریع‌تر ورم و کبودی زیر چشم به شما کمک کند:

بلافاصله پس از آسیب از یخ استفاده کنید

مانند تمام آسیب هایی که به بدن وارد می شود، برای ضربه به صورت و زیر چشم نیز می توان از یخ استفاده کرد. بلافاصله پس از آسیب، تا 48 ساعت پس از آن به صورت مرتب و بازه های چند ساعته بسته به شدت آسیب از یخ استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که یخ را داخل کیسه پلاستیکی گذاشته و حوله را دورش پیچیده و سپس روی موضع کبودی قرار دهید. مستقیم قراردادن یخ آسیب رسان است. همچنین می توانید از کمپرس یخ آماده استفاده کنید. این محصول در داروخانه ها به وفور یافت می شود.

پس از 48 ساعت از کمپرس گرم استفاده کنید

پس از گذشتن 48 ساعت از آسیب و پس از استفاده از کمپرس سرد، این بار باید از کمپرس گرم استفاده کنید. در اصل با کمپرس سرد از ورم و کبودی بیش از اندازه جلوگیری کرده و پس از 48 ساعت که خونریزی قطع شده، نیاز است تا بهبود جریان خون شکل بگیرد که بافت ها به سرعت خود را ترمیم کنند. برای این منظور استفاده از کمپرس گرم پیشنهاد می شود.

برای استفاده از کمپرس گرم می توانید حوله را در ظرفی که از آب گرم پر شده است قرار داده و به مدت 20 دقیقه روی موضع کبودی قرار دهید. این کار را نیز مانند کمپرس گرم هر 6 ساعت انجام دهید.

زیر چشم خود را ماساژ ملایم دهید

ماساژ دادن ناحیه کبودی زیر چشم به برطرف شدن زودتر کبودی کمک می کند. شما با ماساژ این ناحیه باعث بهبود گردش خون در زیر چشمانتان می شوید. با بهبود گردش خون، کبودی زیر چشم زودتر از بین می رود.

از پمادهای رفع کبودی حاوی آرنیکا استفاده کنید
عکس کرم دمو لافارر مناسب برای رفع کبودی زیر چشم

کرم، پماد و یا ژل رفع کبودی در بازار موجود است. معمولا در اکثر این پمادها از عصاره گیاه آرنیکا استفاده می شود. عصاره گیاه آرنیکا از قدیم‌الایام برای رفع گرفتگی عضلات و از بین بردن کبودی مورد استفاده قرار گرفته است. اما امروزه بهترین کار این است که از کرم های رفع کبودی حاوی آرنیکا استفاده کنید. یکی از بهترین کرم های موجود در بازار که حاوی آرنیکا نیز هست، کرم دمو برند لافارر است.

در صورت مشاهده موارد زیر حتماً به پزشک مراجعه کنید

اگر کبودی دور چشم بعد از چهارده روز برطرف نشد به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت مشاهده موارد زیر، مراجعه به پزشک بدون اتلاف وقت الزامی است:

  • تغییر رنگ و کبودی بیشتر
  • افزایش تورم در ناحیه چشم
  • درد یا قرمزی چشم
  • عدم توانایی در حرکت دادن چشم
  • اختلال در دید، از جمله تارشدن دید یا دوبینی
  • بی‌حسی دندان یا گونه
  • گیجی
  • استفراغ
  • خونریزی از گوش یا بینی
  • سردرد دائمی
  • درد شدید

ممکن است این موارد نشان دهنده وجود یک مشکل جدی‌تر باشند. بنابراین سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/bruising-around-the-eyes

نکات مهم برای تقویت موی سر

۸ بازديد
داشتن موهای براق و پرپشت آرزوی همه افرادی است که با مشکلاتی نظیر خشکی یا ریزش مو مواجه هستند. مشکلات مربوط به مو اغلب به دلیل مراقبت نکردن از مو و رژیم غذایی نامناسب به‌وجود می‌آید البته عوامل وراثتی و ژنتیک نیز در حجم و حالت مو تاثیر غیرقابل انکاری دارد. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است انجام اقدامات پیشگیرانه برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش و خشکی مو بسیار ساده‌تر از رفع این مشکلات و ترمیم موهای آسیب‌دیده است. توجه داشته باشید برخی مشکلات مانند موخوره یا خشکی شدید مو یا سوختن مو با دکلره راهی جز کوتاهی ندارد. همانظور که داشتن روتین پوستی مناسب با نوع پوست در داتن پوستی شفاف تاثیرگذار است داشتن روتین تقویت و مراقبت از مو، حداقل یکبار در هفته، نیز میتواند به سلامت و قوی بودن موهای شما کمک کند. در اد امه برخی راه‌های تقویت موی سر را بررسی خواهیم کرد.

 از روغن گرم استفاده کنید.

استفاده از روغن گرم یک گزینه متداول برای تقویت موی سر و کمک به برگرداندن رطوبت به موهای خشک، وز و آسیب‌دیده است. روغن نارگیل و آووکادو بسیار مفید هستند. باتوجه به مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳، روغن نارگیل از دست دادن پروتئین را هم در موی آسیب‌دیده و هم در موی آسیب‌ندیده کاهش می دهد.

روغن آووکادو مانند روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب اساسی و نیز ویتامین‌هایA، B5 و E است.

روغنه تراپی مو

روش تهیه روغن گرم

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل خالص را (در دمای اتاق) با ۱ تا ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن آووکادو مخلوط کنید. می‌توانید با توجه به طول (قد) موهایتان، از روغن کمتر یا بیشتری استفاده کنید. در هرصورت نسبت بین دو روغن باید یکسان باشد.

  1. ترکیب روغن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای ریخته و به آرامی آن را در یک ظرف آب داغ بریزید.
  2. اجازه دهید روغن‌ به مدت ۲ دقیقه درون ظرف باز و گرم شود. نیازی نیست روغن خیلی داغ باشد، همین که گرم و به خوبی ترکیب شود کافی است‌‌.
  3. دمای روغن را روی پوست پشت مچ دست تان امتحان کنید. درواقع روغن باید ولرم (و نه داغ) باشد. اگر روغن داغ بود، تا زمانی که خنک نشده به آن دست نزنید.
  4. زمانی که دمای مخلوط روغن مناسب شد، آن را روی پوست کف سر، ریشه‌ و ساقه و انتهای موی خود بمالید‌. می توانید از آن روغن روی بقیه قسمت‌های مویتان نیز استفاده کنید.
  5. روی سرتان کلاه حمام گذاشته و اجازه دهید روغن به مدت ۲۰ دقیقه به موهایتان نفوذ کند.
  6. در پایان موهایتان را به خوبی با آب ولرم بشوئید.

موهایتان را با آب سرد بشوئید.

شستن مو با آب بسیار داغ، سبب آسیب به ریشه و کوتیکول مو می‌شود. بخار موجود در حمام باعث بازشدن کوتیکول‌های مو می‌شود، که این امر سبب خشک و وزشدن مو شده و آن را مستعد شکنندگی می‌کند.

برای محافظت از موهایتان، آن را با آب ولرم بشوئید و در پایان به مو و پوست سرتان آب سرد اسپری کنید. این کار باعث محافظت از کوتیکول مو و نگهداری آسان‌تر رطوبت توسط مو و در نتیجه تقویت موی سر می‌شود.

شستن مو با آب سرد

پوست کف سرتان را ماساژ دهید.

گردش خون در پوست کف سر به افزایش سلامت و بهبود وضعیت آن کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در فولیکول‌های مو می‌شود. براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ ماساژ روزانه‌ی پوست سر به مدت ۴ دقیقه، به مرور زمان می‌تواند باعث افزایش ضخامت و استحکام مو شود.

جهت ماساژ دادن پوست سر، می‌توانید چند دقیقه پوست سرتان را با اعمال فشار به صورت حرکات دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان تان ماساژ دهید. این کار را زمانی که موهایتان خشک است، یا قبل از استفاده از شامپو و با موهای خیس انجام دهید.

همچنین می‌توانید از ماساژور پوست سر استفاده کنید. این دستگاه، یک وسیله دستی و برس مانند است که می‌توانید از آن برای تحریک پوست سرتاناستفاده کنید.

ماساژ پوست سر برای تقویت مو

درجه ابزارهای حرارتی مو را کاهش دهید.

سشوار، اتو مو، فر کننده، بیگودی، بابلیس و سایر دستگاه‌های حرارتی حالت دهنده مو تاثیر منفی‌ بر مو می‌گذارند، به ویژه اگر موهایتان نازک، خشک یا شکننده باشند. حرارت بیش ازحد، می‌تواند باعث تضعیف مو و در نتیجه آسیب به تار یا وزشدن آن می‌شود.

محققان برای کاهش آسیب های ناشی از خشک کردن مو توصیه می‌کنند سشوار را تقریبا ۱۵ سانتی‌متر از موهایتان فاصله دهید. همچنین آن را دائما حرکت داده و حرارت را فقط روی یک نقطه از موهایتان متمرکز نکنید.

استفاده زیاد از اتو مو باعث اسیب رسیدن به مو میشود

استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو را به ۲ یا ۳ بار در هفته محدود کنید و با این کار به موهایتان برای ترمیم و بهبود یافتن زمان دهید. جهت کاهش آسیب‌ به مو، درجه حرارت سشوار و سایر ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو را در پایین‌ترین درجه ممکن قرار دهید. همچنین می‌توانید برای به حداقل رساندن آسیب‌دیدگی مو، از محصولات محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید.

نکته پایانی

دستیابی به موی مستحکم و سالم، نیازمند رعایت یک‌سری نکات است. استفاده کمتر از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، اجتناب از شستن بیش از حد آن و استفاده از  ماسک‌ مو و روغن‌های درمانی، همگی در سالم و مستحکم کردن موها تاثیرگذار هستند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل که شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و منابع حاوی پروتئین، می‌تواند به افزایش سلامت مو و پوست سر کمک کند.


منبع: https://lafarrerr.com/blog/how-to-strengthen-hair/

فواید عسل در درمان بیماری‌ها

۱۵ بازديد

عسل به عنوان یک ماده غذایی دارای فواید و خواص بسیار زیادی است. این ماده که در زبان فارسی تحت عنوان شهد یا انگبین نیز شناخته میشود ماده غلیظ، چسبناک و شیرینی است که دارای مقدار زیاد مواد مغذی و انواع ویتامین است.  خواص عسل طبیعی در زمینه‌های مختلف توسط پزشکان طب اسلامی و پژوهشگران مختلف تایید شده است. عسل طبیعی دارای خواص بیشماری است از جمله خواص این ماده مقوی میتوان به مواردی مانند جلوگیری کردن از سرطان، کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، درمان و التیام زخم، بیماری‌های قلبی عروقی، درمان بیماری‌های کبدی و موارد بسیار دیگری اشاره کرد. عسل طبیعی توسط زنبورهای عسل برای مصرف خودشان تولید میشود اما خواص این ماده به‌قدری است که نه تنها انسان‌ها به عنوان ماده غذایی و دارویی از آن استفاده میکنند بلکه اقدام به ایجاد و گسترش مراکز پرورش زنبور عسل برای استفاده از عسل طبیعی و ژل رویال کرده‌اند. در ادامه این مقاله به بررسی برخی خواص عسل طبیعی میپردازیم.
خواص عسل

  1. عسل در درمان زخم تاثیرگذار است!

یکی از اصلی‌ترین خواص عسل که تحقیقات گسترده‌ای درباره آن انجام شده است التیام زخم و خاصیت ضدعفونت آن است. در طول جنگ جهانی اول برای تسریع در التیام جراحات سربازان زخمی و جلوگیری از عفونت کردن زخم آن‌ها از عسل استفاده میشد. عسل حاوی موادی مانند پراکسید هیدروژن و پپتید دیفنسین-1 بوده و به همین علت باکتری‌ها را از بین میبرد. عسل در تسریع التیام سوختگی نیز موثر است. تحقیقات انجام شده برسه نوع پانسمان شامل پانسمان حاوی عسل و پانسمان دارای غشای آمنیوتیک، پانسمان سولفودیازین نقره و پانسمان پوست سیب‌ زمینی جوشانده در برای پانسمان سوختگی از آن‌ها استفاده میشود نشان داد پانسمان حاوی عسل سرعت التیام جای سوختگی را تسریع می‌کند.

عسل

  1. عسل در درمان اختلالات عصبی موثر است!

عسل دشمن بسیاری از اختلالات عصبی است. تحقیقات انجام شده نشان میدهد عسل دارای خاصیت ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد تشنج بوده و از اختلالات حافظه نیز جلوگیری می‌کند. رویکردهای علمی اخیر، عسل را یک داروی مکمل و جایگزین قوی برای مدیریت و درمان چندین بیماری از جمله برخی از اختلالات عصبی مانند بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری هانتینگتون (بیماری تخریب پیش‌رونده سلول‌های مغز) و ام‌اس معرفی کرده‌اند.

  1. عسل یک آنتی‌اکسیدان قوی است!

عسل یک آنتی اکسیدان قوی است. وجود ترکیبات ترکیبات ازجمله فیتوکِمیکال‌ها (مواد شیمیایی به دست آمده از منشأ گیاهی)، فلاونوئیدها (دسته‌ای از متابولیت‌های ثانویه که در گیاهان یافت می‌شوند) و اسید اسکوربیک (ویتامین C) در عسل آن را به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده است. خاصیت آنتی اکسیدان بودن عسل باعث کاهش استرس اکسیدانودر بدن میشود. کاهش استرس اکسیدانو در بدن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بسیاری از سرطان‌ها را کاهش میدهد.

خواص عسل

  1. مصرف عسل خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش میدهد!

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و این خاصیت میتواند خطر بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. طبق تحقیقات انجام شده عسل میتواند به کاهش فشار خون، جلوگیری از مرگ سلولهای سالم و بهبود گردش خون کمک کرده و درنتیجه خطر سکته قلبی را کاهش داده و عملکرد قلب را بهبود بخشد.

  1. عسل به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک میکند!

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است که بر روی بینی، گلو و سینوس‌ها تاثیر میگذارد وو روند درمان آن بین 7 الی 10 روز طول میکشد. بسیاری از افراد برای درمان سرماخوردگی از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند اما اغلب مردم در هندوستان از عسل به عنوان ماده اصلی درمان سرماخوردگی استفاده می‌کنند. سرخپوستان نیز برای درمان سرماخوردگی از ترکیباتی استفاده می‌کنند که عسل بخش اصلی تشکیل دهنده آن است. عسل با خواص ذرمانی فوق‌العاده برای سرماخوردگی فاقذ مضرات داروهای شیمیایی است.

کلام آخر

تحقیقلت انجام شده روی عسل نشان دهنده خواص بسیار زیاد این ماده غذایی است. از تسریع التیام زخم گرفته تا بهبود عملکرد سیستم‌ عصبی بدن همگی این ماده غذایی را علاوه بر خوراکی به یک داروی خوشمزه و بدون عوارض تبدیل کرده‌است. استفاده از عسل در برنامه غذایی میتواند سلامت شما در بسیاری از ابعاد را تضمین کند. اگر شما هم مزایایی از این ماده غذایی میشناسید لطفا آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برای پاکسازی پوست صورت در خانه از چه ماسک‌هایی استفاده کنیم؟

۱۳ بازديد

شفافیت و زیبایی پوست صورت در ریبایی بسیار تاثیرگذار است. داشتن پوست سلامت و شفاف بسیار بیشتر از آرایش سنگین روی پوست در زیبایی صورت تاثیرگذار است. داشتن روتین پوستی منظم و متناسب با پوست و انجام پاکسازی به صورت مرتب میتواند به شما در داشتن پوستی سلامت و زیبا کمک کند. استفاده از شوینده مناسب، انتخاب تونر متناسب با نوع پوست، استفاده از سرم‌های پوستی، تداوم در استفاده از آبرسان متناسب با نوع پوست و کرم دور چشم متناسب با مشکلات دورچشم و سن شما، از مهمترین گام‌های داشتن یک روتین پوستی مناسب است. علاوه‌بر داشتن روتین پوستی انجام منظم پاکسازی پوست در خانه یا در کلینیک‌های زیبایی نیز یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای داشتن پوستی سالم است. مراحل اصلی انجام پاکسازی پوست در خانه شامل مواردی مانند تمیز کردن پوست صورت، لایه‌برداری پوست صورت، بخور دادن پوست، استفاده از ماسک و در آخر استفاده از مرطوب کننده است. در ادامه به معرفی چند ماسک خانگی برای استفاده در مرحله چهارم پاکسازی پوست در خانه، یعنی مرحله استفاده از ماسک صورت، میپردازیم.

بلغور جو دو سر

جو دو سر به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه ماسک خانگی است. خصوصا اگر پوست چربی دارید از انواع ماسک‌های حاوی جو دوسر برای کنترل و تنظیم چربی پوست استفاده کنید. ماسک‌های حاوی این ماده غذایی را میتوانید به عنوان اسکراب یا لایه‌بردار نیز استفاده کنید. جو دو سر دارای خاصیت ضدالتهابی و نتی اکسیدانی است و به همین دلیل در درمان التهابات پوستی و جای جوش نیز موثر است.

خواص بلغور جو دو سر برای پوست صورت

مواد لازم برای تهیه ماسک جو دوسر:

  • جو دوسر پخته شده: 1 فنجان
  • گریپ فروت: 1 عدد
  • شیر: 2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک جو دوسر:

یک فنجان جو دو سر پخته شده را با آب گریپ فروت و دو قاشق سوپ خوری شیر ترکیب کرده و اجازه دهید مخلوط 5 دقیقه استراحت کند. سپس مخلوط را به پوست خود بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

نعناع

نعناع یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده ماسک‌های صورت، شوینده‌ها و سایر محصولات مراقبت پوستی است. مواد مغذی موجود در نعناع میتواند باعث تسکین جای نیش پشه، درمان آکنه و رد باقی مانده از آن، روشن شدن پوست و خنک شدن آن شود.

استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی نعناع باعث افزایش شفافبت و آبرسانی به پوست میشود. در ادامه به معرفی کی از این ماسک‌ها میپردازیم.

خواص ماسک نعناع برای پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک درخشا کننده نعناع:

  • نعناع: 10 الی 12 برگ
  • موز : نصف عدد

طرز تهیه و استفاده از این ماسک:

نصف موز و برگ‌های نعناع را داخل میکسر ریخته و تا یک دست شدن مخلوط آن را میکس کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید وم پس از 15 الی 250 دقیقه آن را بشویید. این ماسک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی نعناع علاوه بر روشن و شفاف کردن پوست در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است.

پودر صندل

مطالعات انجام شده نشان میدهد پودر چوب صندل علاوه بر تاثیر در زیبایی پوست خواص دیگری مانند خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده، خاصیت انقباضی برای پوست دارد. برای تهیه پودر چوب صندل ابتدا مقدار چوب صندل را کاملا له کرده سپس به آن آب اضافه کنید تا یک خمیر به دست آید زمانی زکه خمیر آمده شد آب آن را کاملا بگیرید.

استفاده از پودر صندل در ماسک خانگی

مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی با پودر صندل:

  • پودر چوب صندل: یک قاشق غذاخوری
  • آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری
  • گلاب: به مقدار لازم

طرز تهیه و استفاده از این ماسک:

پودر چوب صندل و آرد نخودچی را با هم مخلوط کرده و تا آنجا که مخلوط تبذیل به خمیری نسبتا ممایع شود به آن گلاب اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت مالیده و پس از 20 الی 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

هویج

ماسک‌های حاوی هویج برای کسانی که دارای پوست نرمال تا چرب هستند مناسب است. البته اگر پوست خشکی دارید اضافه کردن آووکادو یا مقداری روغن زیتون میتواند ماسک را برای پوست شما مناسب سازد.

خواص هویج برای پاکسازی پوست صورت

مواد لازم برای تهیه ماسک هویج جهت روشن شدن و پاکسازی پوست:

  • هویج: 1 عدد
  • روغن بادام شیرین: یک قاشق غذاخوری
  • عصاره گل یاس: 5 قطره

طرز تهیه و استفاده از ماسک هویج:

هویج را رنده کرده و با روغن بادام شیرین و عصاره گل یاس مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی صورت بماند. پس از 30 دقیقه ماسک را آب ولرم بشویید. تداوم در استفاده از این ماسک باعث روشن و شفاف شدن پوست میشود. از این ماسک میتوانید در مرحله اول پاکسازی پوست در خانه و جهت تمیز کردن پوست صورت از آلودگی‌ها نیز استفاده کنید.

کلام آخر

استفاده از ماسک‌های خانگی به دلیل داشتن ترکیبات ارگانیک در بسیاری از مواقع حساسیت کمتری نسبت به ماسک‌های موجود در فروشگاه‌ها ایجاد میکند اما دقت داشته باشید تست حساسیت قبل از استفاده از هر نوع ماسکی ریسک ایجاد حسایت را تا حد زیادی کاهش میدهد. برای تست حساسیت ماسک مقداری از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید اگر پوست دچار خارش یا سوزش یا سایر نشانه‌های حساسیت نشد از آن بر روی پوست صورت خود امتحان کنید. اگر شما هم تجربه مثبتی از استفاده از ماسک‌های صورت خانگی دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/face-clean-up/

تونر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

۹ بازديد

تونر صورت چیست و استفاده از آن چه فوایدی برای پوست دارد؟

داشتن پوستی سالم و زیبا آرزوی اکثر افراد جامعه مخصوصا بانوان است و داشتن یک روتین پوستی که تونر بخشی از آن است در سلامت و جوان نگهداشتن پوست صورت الزامی است.

 کلینیک های زیبایی روز به روز شلوغ تر می شوند و افراد حاضرند هزینه های گزافی را بپردازند تا از ایجاد چین و چروک روی صورت خود جلوگیری کرده یا این چین و چروک ها را با انجام اعمال خاصی نظیر بوتاکس از بین ببرند.

شما از کدام دسته افراد هستید؟ آیا روتین پوستی منظم مخصوصی دارید یا پس از ایجاد چین های روی صورت تازه به فکر ترمیم و احیای پوست خود افتاده اید؟

پوست انسان برعکس سایر ارگان های بدن نیاز به توجه همیشگی دارد. شما به طور خاص هر روز سلامت کلیه خود را چک نمی کنید ولی اگر مشکلی برایتان پیش بیاید به دکتر مراجعه می کنید و می توانید مشکل و بیماری پیش آمده را به احتمال زیاد درمان کرده و به روال سابق خود برگردید. اما در رابطه با پوست این نظریه غلط است. شما باید به طور مداوم به پوست خود برسید تا سالم بماند زیرا وقتی چین و چروکی روی پوست بیفتد از بین بردن آن هزینه زیادی می برد که معمولا دوام آنچنانی ندارد.

ولی شما با مراقبت های همیشگی می توانید زمان پیری پوست را عقب بیندازید. امروز میخواهیم درباره تونر با شما صحبت کنیم. بسیاری از بانوان نام این محصول را شنیده اند وشاید از آن استفاده کرده اند ولی فکر می کنند که استفاده از این محصول ضروری نیست. در این مقاله درباره اهمیت استفاده از تونر در روتین پوستی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

عکس تونر صورت در دست های یک زن

تونر چیست؟

تونر از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و به شکل مایع بی رنگ ولی غلیظ تولید می شود. برندهای متفاوتی این محصول را در ایران تولید می کنند ولی یکی از بهترین تونرهای حال حاضر ایران که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، تونر لافارر است که در دو نوع مخصوص پوست های چرب و مخصوص پوست های خشک تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است.

روش استفاده از تونر چگونه است؟

استفاده از تونر بسیار آسان است. کافیست مقدار مناسبی از تونر را روی پد آرایش پاک کن ریخته و روی پوست صورت خود بمالید. پس از استفاده نیازی به شستشو ندارد و به راحتی و خیلی سریع جذب پوست شده و تاثیر خود را می گذارد.

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

از تونرها باید پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت استفاده کنید. در ادامه درباره خواص این محصول و نحوه عملکرد آن به شما خواهیم گفت اما این مورد را در همینجا به شما بگوییم که تونر به واسطه احیای پوست پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت بسیار اهمیت دارد و استفاده از آن باعث جذب بهتر سایر محصولات نظیر مرطوب کننده و ضد آفتاب هب پوست می شود.

نحوه عملکرد تونر صورت چگونه است؟

تونر صورت به واسطه ترکیبات موجود در محصول (البته ترکیبات تونر در برندهای مختلف متفاوت است و منظور ما در اینجا محصولات استاندارد فاقد مواد مضر برای پوست است) باعث می شود که پوست به سرعت احیا شده و مواد مغذی از دست رفته پس از شستشوی صورت را باز یابد.

شوینده های صورت معمولا قلیایی هستند و PH مناسب پوست بین 6 تا 6.5 است که نشان می دهد پوست انسان حالت اسیدی دارد.

اگر پوست انسان به خودی خود بخواهد تعادل PH را برقرار کند زمان زیادی می برد که باعث آسیب به پوست نیز می شود. تونر صورت به سرعت می تواند تعادل PH از دست رفته پوست را بازگرداند و نکته مهم این است که این کار سبب می شود سایر محصولات استفاده شده روی پوست مانند مرطوب کننده ها و سرم های پوستی جذب بهتری داشته باشند.

فواید تونر صورت

تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پس از آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضدآفتاب) هستند، بسیار مفید است.

 

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.

دیگر مزایای استفاده از تونر پوست عبارتند از:

1) بسته شدن منافذ پوست

کافی ست مقدار کمی تونر را بر روی یک پنبه‌ی نرم یا پد آرایشی ریخته، آن را بر روی پوست بکشید تا چربی‌های اضافی پوست‌تان پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند.

2) تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین ۵ تا ۶) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

3) ایجاد لایه‌ محافظتی روی پوست

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. این محصولات، حتی می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

عکس زنی که از تونر صورت استفاده می کند

4) مرطوب کردن پوست

برخی تونرها رطوبت را جذب می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند.

5) شادابی پوست

تونرها همچنین می‌توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار باعث می‌شود پوست شما احیا شده و طراوت خود را حفظ کند.

6) جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

چه تونری بخریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اثرگذاری تونر بسته به ترکیبات به کار رفته در آن می تواند متفاوت باشد. برای مثال اتانول و متانول که موادی بسیار مضر برای پوست هستند، در بعضی از تونرها کماکان استفاده می شوند.

برای آنکه بدانید چه تونری بخرید نیاز است که با ترکیبات مفید به کار رفته در تونر استاندارد و مناسب آشنا شوید. این ترکیبات شامل:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

کلام آخر

فکر میکنیم تا اینجای کار اهمیت استفاده از تونر در روتین پوستی برای شما کاملا روشن شد و دانستید که تونر صورت چه نقش مهمی می تواند در روتین مراقبت از پوست شما داشته باشد. اگر سوال درباره این محصول داشتید می توانید از ما در کامنت ها بپرسید و در انتها باید به شما بگوییم که درصورت استفاده از تونر در روتین پوستی خود، از تجربه خود برای ما بگویید.

 

منبع: https://lafarrerr.com/blog/what-is-a-toner

آسان‌ترین راه‌ها برای رشد سریع مو

۷ بازديد

خیلی از شما وقتی می‌روید آرایشگاه و موهاتون کوتاه می‌کنید از کوتاه کردن مو پشیمان می‌شوید و دنیال راه سریع برای رشد موهایتان می‌گردید. اگرچه مهم نیست دلایل شما برای رشد سریع موهایتان چیست، برخی از کارهایی که سبب رشد سریع موهایتان وجود دارند که می توانید برای تقویت رشد سریع مو انجام دهید. همچنین درمان‌های غنی‌سازی مو مانند ماساژ پوست سر با روغن گرم را امتحان کنید، روتین مراقبت از مو را به گونه‌ای تنظیم کنید که از که به دور از استرس باشد چون استرس زیاد موجب ریزش مو می‌شود و از مواد مغذی شناخته شده برای کمک به رشد مو (مانند پروتئین و بیوتین) استفاده کنید. محدودیت‌هایی برای رشد مو در یک هفته وجود دارد، اما با کمی نوازش موهایتان، رشد مو تسریع تر می‌شود.
سرعت رشد موی ما تحت تأثیر ترکیبی از عوامل، از جمله ژنتیک  و کمبود آهن است. 

رشد سریع مو


موها تا چقدر سریع رشد می‌کنند؟


سر شما به تنهایی از لحظه‌ای که به دنیا می‌آیید حدود 100000 فولیکول دارد. با بالا رفتن سن، برخی از فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند که همین امر باعث طاسی یا نازک شدن مو می‌شود.

در مجموع، چرخه رشد برای هر موی سر شما می تواند 2 تا 6 سال طول بکشد.

سرعت رشد موهای شما به عوامل زیر بستگی دارد:

سن
نوع مو
سلامت کلی
شرایط بهداشتی خاص

تحقیقات هنوز در حال بررسی چگونگی تنظیم رشد مو در سطح سلولی در بدن شما هستند و اطلاعات کمی در مورد امکان تسریع رشد مو وجود دارد.

برای آشنایی با راه‌هایی برای رشد سریع مو، مقاله زیر را بخوانید.

6 توصیه ساده جهت رشد سریع مو


برخی از توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسند، اما رعایت تک تک آن‌ها شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد.

۱) داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل

باید برنامه غذایی‌تان شامل غذاهایی باشد که به رشد سریع مو های شما کمک کند. سبزیجات برگ دار، دانه غلات، حبوبات، ماهی و مرغ، منابع غذایی بسیار مفیدی هستند.

سلامت مو، مانند سلامت تمام بدنتان، بستگی به مواد غذایی مصرفی دارد. شامپو ، ماسک‌ مو و نرم کننده‌های خوب برای مراقبت از موی سر ضروری هستند، اما تنها چیزهایی نیستند که برای مراقبت از موهایتان احتیاج دارید.

مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین برای اینکه درخشندگی آن حفظ شود به پروتئین نیاز دارد. شما نیاز به یک برنامه غذایی متعادل دارید که حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری باشد.

۲) ماساژ پوست سر به رشد سریع مو کمک بسیاری می‌کند

به آرامی، با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سرتان را ماساژ دهید.
یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا به صورت مایع درآید.
انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس پوست سر خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.
ماساژ دادن پوست سر نه‌تنها باعث احساسی مطلوب می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون هم کمک می‌کند؛ همچنین موجب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده ریشه مو هستند و مرطوب ماندن موی شما می‌شود.

ماساژ پوست سر با ماده محرکی چون روغن نارگیل، باعث افزایش احتمال رشد موهایی قوی و بلند می‌شود. روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است و یک نرم کننده موی طبیعی به شمار می‌آید. البته باید دقت کنید روغن نارگیل خالص (بدون الکل) تهیه کنید.

۳) کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب

شما نیاز به آرایشگری دارید که موی شما را به خوبی بشناسد. برای رشد سریع مو لازم است هر ۳ ماه یک بار به آرایشگاه بروید و نوک موها و موخوره‌ها را کوتاه کنید.

شاید کوتاه کردن مو، برای کسی که می‌خواهد موهایش را بلند کند، غیرعقلانی به نظر آید، اما اگر به دنبال رشد متعادل موهایتان هستید، باید بدانید که کوتاه کردن مو بسیار مهم است.

آسیب دیدن ساقه مو و به وجود آمدن موخوره، به این دلیل که منجر به نازک شدن و شکنندگی موها می‌شود، مانعی برای رشد و سلامت مو است. به همین دلیل، کوتاه کردن مرتب نوک موها، برای افزایش قد مو و جلوگیری از گسترش موخوره ضروری است.

پس دانستیم که کوتاه کردن مرتب نوک موها چگونه باعث افزایش رشد مو می‌شود. البته نباید در کوتاه کردن مو افراط کرده و موهای خود را با فاصله زمانی بسیار کم، کوتاه کنید.

۴) موهای خود را زیاد نشویید

 رشد سریع مو

بعضی از خانم‌ها معتقدند تنها راه حفظ زیبایی و رشد مو، شستن روزانه آن است. تمیز نگه داشتن مو، برای حفظ بهداشت و رشد مو ضروری است؛ اما اگر موهای خود را به شیوه نادرستی بشویید، به جای کمک به موهایتان، موجب آسیب به آن‌ها می‌شوید.

استفاده روزانه از شامپو برای شستن موها نه تنها به رشد سریع مو کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود موهایتان کاملاً خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست بدهد. این چربی‌های طبیعی از پوست سر به سمت تارهای مو حرکت می‌کنند و موجب حفظ رطوبت مو می‌شوند و برای داشتن موهای بلند، ضروری هستند.

بهتر است یک برنامه زمانی داشته باشید و موهایتان را حداکثر ۴ الی ۵ بار در هفته با شامپو ملایم یا شامپو بدون سولفات بشویید. ماساژ دادن آرام پوست سر، هنگام شست‌وشوی سر با شامپو، باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و رشد مو را نیز افزایش می‌دهد.

البته شست‌وشوی روزانه موها اگر به دلیل تعریق شدید، استفاده مرتب از محصولات بدون نیاز به آبکشی مانند سرم مو، ژل و… باشد، بد نیست، اما اگر عرق نمی‌کنید و یا به صورت روزانه از محصولات آرایشی مو استفاده نمی‌کنید، از شست‌وشوی روزانه‌ موهایتان بپرهیزید.

۵) موهای خود را زیاد برس نزنید

رشد سریع مو


برس زدن روزانه مو نباید بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. بیشتر خانم‌ها معتقدند راز داشتن موهای بلند و سالم، برس زدن است. عده‌ای دیگر به دلیل اینکه معتقدند برس زدن مو، منجر به ریزش مو می‌شود، موهای خود را مگر در مواقع ضروری، شانه نمی‌زنند. هر دو کار اشتباه است.

برس زدن باعث تحریک پوست و آزادسازی چربی‌های طبیعی مو و همچنین گسترش این چربی‌ها در تارهای مو می‌شود. برای اینکه موهایتان شکننده نشود و همچنین برای جلوگیری از ریزش مو، موهایتان را به آرامی برس بزنید؛ در غیر این صورت دچار طاسی سر خواهید شد.

البته در انتخاب نحوه درست برس یا شانه زدن، نوع برس و نوع مو هم اهمیت دارند. استفاده از برس‌هایی با سوزن‌های فلزی بسیار نادرست است. بهترین کار استفاده از شانه چوبی یا برس با سوزن‌هایی با سر گرد و غیر فلزی برای موهای صاف و استفاده از شانه چوبی دندانه درشت برای موهای فر است. البته موهای فر را نمی‌توان در حالتی که کاملاً خشک است شانه زد. این کار باعث کشیدگی و شکنندگی تارهای مو می‌شود.

6) کاهش استرس باعث افزایش سرعت رشد موها می‌شود

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که از موهایتان به صورت ویژه‌ای مراقبت کنید و با ملایمت با آن‌ها رفتار کنید، اما به نتیجه دلخواهتان در رشد مو نرسیده باشید. سطح بالای استرس باعث اختلال در رشد مو و در نهایت ریزش موی سر می‌شود‌ و این یعنی تارهای مو در مرحله آناژن، آن گونه که باید، رشد نمی‌کنند.

استرس به دلیل عوامل فیزیولوژیکی و روانشناختی به وجود می‌آید و موجب تأثیر منفی در سلامت و رشد سریع مو می‌شود. استرس باعث از دست دادن حجم مو و کدر و ضعیف شدن آن می‌شود.

شما می‌توانید با انجام منظم یوگا، مدیتیشن و ورزش‌هایی از این قبیل، استرس خود را کاهش دهید و با خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان، موجب آرامش ذهن خود شوید.

همچنین شما نیاز دارید برای حفظ سلامت موهای خود، چرخه خواب و بیداری مناسبی داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت بهتر است ۸ ساعت بخوابید. البته میزان خواب کافی برای افراد در سنین مختلف متفاوت است. در مقاله دیگر ما با عنوان سلامت خواب می‌توانید میزان مناسب خواب برای خود را بیابید.