تونر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالب مفید در حوزه سلامتی

تونر صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۰ بازديد

تونر صورت چیست و استفاده از آن چه فوایدی برای پوست دارد؟

داشتن پوستی سالم و زیبا آرزوی اکثر افراد جامعه مخصوصا بانوان است و داشتن یک روتین پوستی که تونر بخشی از آن است در سلامت و جوان نگهداشتن پوست صورت الزامی است.

 کلینیک های زیبایی روز به روز شلوغ تر می شوند و افراد حاضرند هزینه های گزافی را بپردازند تا از ایجاد چین و چروک روی صورت خود جلوگیری کرده یا این چین و چروک ها را با انجام اعمال خاصی نظیر بوتاکس از بین ببرند.

شما از کدام دسته افراد هستید؟ آیا روتین پوستی منظم مخصوصی دارید یا پس از ایجاد چین های روی صورت تازه به فکر ترمیم و احیای پوست خود افتاده اید؟

پوست انسان برعکس سایر ارگان های بدن نیاز به توجه همیشگی دارد. شما به طور خاص هر روز سلامت کلیه خود را چک نمی کنید ولی اگر مشکلی برایتان پیش بیاید به دکتر مراجعه می کنید و می توانید مشکل و بیماری پیش آمده را به احتمال زیاد درمان کرده و به روال سابق خود برگردید. اما در رابطه با پوست این نظریه غلط است. شما باید به طور مداوم به پوست خود برسید تا سالم بماند زیرا وقتی چین و چروکی روی پوست بیفتد از بین بردن آن هزینه زیادی می برد که معمولا دوام آنچنانی ندارد.

ولی شما با مراقبت های همیشگی می توانید زمان پیری پوست را عقب بیندازید. امروز میخواهیم درباره تونر با شما صحبت کنیم. بسیاری از بانوان نام این محصول را شنیده اند وشاید از آن استفاده کرده اند ولی فکر می کنند که استفاده از این محصول ضروری نیست. در این مقاله درباره اهمیت استفاده از تونر در روتین پوستی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

عکس تونر صورت در دست های یک زن

تونر چیست؟

تونر از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و به شکل مایع بی رنگ ولی غلیظ تولید می شود. برندهای متفاوتی این محصول را در ایران تولید می کنند ولی یکی از بهترین تونرهای حال حاضر ایران که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد، تونر لافارر است که در دو نوع مخصوص پوست های چرب و مخصوص پوست های خشک تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است.

روش استفاده از تونر چگونه است؟

استفاده از تونر بسیار آسان است. کافیست مقدار مناسبی از تونر را روی پد آرایش پاک کن ریخته و روی پوست صورت خود بمالید. پس از استفاده نیازی به شستشو ندارد و به راحتی و خیلی سریع جذب پوست شده و تاثیر خود را می گذارد.

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

از تونرها باید پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت استفاده کنید. در ادامه درباره خواص این محصول و نحوه عملکرد آن به شما خواهیم گفت اما این مورد را در همینجا به شما بگوییم که تونر به واسطه احیای پوست پس از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت بسیار اهمیت دارد و استفاده از آن باعث جذب بهتر سایر محصولات نظیر مرطوب کننده و ضد آفتاب هب پوست می شود.

نحوه عملکرد تونر صورت چگونه است؟

تونر صورت به واسطه ترکیبات موجود در محصول (البته ترکیبات تونر در برندهای مختلف متفاوت است و منظور ما در اینجا محصولات استاندارد فاقد مواد مضر برای پوست است) باعث می شود که پوست به سرعت احیا شده و مواد مغذی از دست رفته پس از شستشوی صورت را باز یابد.

شوینده های صورت معمولا قلیایی هستند و PH مناسب پوست بین 6 تا 6.5 است که نشان می دهد پوست انسان حالت اسیدی دارد.

اگر پوست انسان به خودی خود بخواهد تعادل PH را برقرار کند زمان زیادی می برد که باعث آسیب به پوست نیز می شود. تونر صورت به سرعت می تواند تعادل PH از دست رفته پوست را بازگرداند و نکته مهم این است که این کار سبب می شود سایر محصولات استفاده شده روی پوست مانند مرطوب کننده ها و سرم های پوستی جذب بهتری داشته باشند.

فواید تونر صورت

تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پس از آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضدآفتاب) هستند، بسیار مفید است.

 

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.

دیگر مزایای استفاده از تونر پوست عبارتند از:

1) بسته شدن منافذ پوست

کافی ست مقدار کمی تونر را بر روی یک پنبه‌ی نرم یا پد آرایشی ریخته، آن را بر روی پوست بکشید تا چربی‌های اضافی پوست‌تان پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند.

2) تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین ۵ تا ۶) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

3) ایجاد لایه‌ محافظتی روی پوست

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. این محصولات، حتی می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

عکس زنی که از تونر صورت استفاده می کند

4) مرطوب کردن پوست

برخی تونرها رطوبت را جذب می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند.

5) شادابی پوست

تونرها همچنین می‌توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار باعث می‌شود پوست شما احیا شده و طراوت خود را حفظ کند.

6) جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

چه تونری بخریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، اثرگذاری تونر بسته به ترکیبات به کار رفته در آن می تواند متفاوت باشد. برای مثال اتانول و متانول که موادی بسیار مضر برای پوست هستند، در بعضی از تونرها کماکان استفاده می شوند.

برای آنکه بدانید چه تونری بخرید نیاز است که با ترکیبات مفید به کار رفته در تونر استاندارد و مناسب آشنا شوید. این ترکیبات شامل:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

کلام آخر

فکر میکنیم تا اینجای کار اهمیت استفاده از تونر در روتین پوستی برای شما کاملا روشن شد و دانستید که تونر صورت چه نقش مهمی می تواند در روتین مراقبت از پوست شما داشته باشد. اگر سوال درباره این محصول داشتید می توانید از ما در کامنت ها بپرسید و در انتها باید به شما بگوییم که درصورت استفاده از تونر در روتین پوستی خود، از تجربه خود برای ما بگویید.

 

منبع: https://lafarrerr.com/blog/what-is-a-toner

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.