سرم ویتامین سی ، معجزه جوانسازی پوست

مطالب مفید در حوزه سلامتی

سرم ویتامین سی ، معجزه جوانسازی پوست

۸ بازديد

اگر به دنبال زیبایی و مراقبت از پوستتان هستید، بی تردید تاکنون نام سرم ویتامین سی به گوشتان خورده است و شاید هم تحقیقاتی به عمل آورده و از فواید سرم ویتامین سی تا حدودی اطلاع داشته باشید. به هر حال در این مقاله به این محصول مهم اشاره شده و تمامی فواید آن برای پوست و همچنین بهترین روش استفاده از آن را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

سرم ویتامین سی چیست؟

به طور کلی سرم ها ترکیباتی مایع هستند که بر حسب نوع آنها با ویتامین یا ماده خاصی غنی شده اند. خوبی سرم ها نسبت به کرم های آبرسان و مرطوب کننده این است که سبک تر هستند و مواد آنها با سرعت بسیار بیشتری جذب پوست می شوند. با این حال بسیاری از افراد استفاده از سرم های پوستی مخصوصا سرم ویتامین سی را نادیده می گیرند، در صورتی که می تواند بخش مهمی از روتین پوستی باشد.
عکس استفاده از سرم ویتامین سی روی پوست

فواید سرم ویتامین سی برای پوست

سرم ویتامین سی فواید بسیار زیادی برای پوست دارد ولی مهمترین خاصیت آن شاید ضد پیری بودن آن است. بله درست شنیدید! استفاده مستمر از سرم ویتامین سی می تواند تا حد زیادی پیری پوست را به تاخیر انداخته و چین و چروک های صورت را فراری دهد.

جالب است بدانید که سرم ویتامین سی باعث هیچگونه عارضه جانبی روی پوست نمی شود و می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. فقط افرادی که حساسیت های شدید پوستی دارند باید در مصرف سرم ویتامین سی روی پوست احتیاط کنند.

سایر فواید سرم ویتامین سی شامل:

  • سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان چیست و چه کاری انجام می دهد؟ زمانی که نور خورشید بر سطح پوست می تابد باعث انتشار رادیکال های آزاد می شود که در طی واکنش های زنجیره ای، این رادیکال های آزاد باعث تخریب بافت پوست می شوند. آنتی اکسیدان ها به نوعی الکترون های سرگردان هستند که رادیکال های آزاد را طی واکنش از بین میبرند و مانع تخریب بافت پوست می شوند.

  • سرم ویتامین سی تیرگی های و لک های پوستی را کاهش می دهد

سرم ویتامین سی می تواند تا حد زیادی باعث روشن شدن و شفافیت بیشتر پوست شده و از لک هایی که در بزرگسالی و کهنسالی معمولا روی پوست صورت نقش می بندند، پیشگیری کند. این لک ها به واسطه تولید ملانین اضافه شکل می گیرد. سرم ویتامین سی باعث توقف چرخه تولید ملانین شده و باعث کاهش تیرگی می شود.

  • از تیرگی و چروک دور چشم پیشگیری می کند

سرم ویتامین سی یک آبرسان بسیار خوب برای نواحی دور چشم است. سرم ویتامین ث با پر کردن و آبرسانی ناحیه‌ زیر چشم، به هموار و صاف شدن آن کمک می‌کند. ویتامین ث در کم کردن قرمزی خیلی مؤثر است. برخی افراد می‌گویند ویتامین ث به بی‌رنگ کردن خطوط حلقوی اطراف چشم، هم کمک می‌کند.

  • از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کرده و باعث کلاژن سازی می شود

شل شدن و افتادگی پوست ناشی از افزایش س و یا اثرات نور خورشید است. کلاژن نیز که به عنوان پروتئین اصلی در ساختار پوست قرار دارد و باعث استحکام پوست می شود با افزایش سن کم شده و در افتادگی پوست موثر است. حال آنکه سرم ویتامین سی می تواند با خاصیت آبرسانی و آنتی اکسیدانی باعث ترمیم بافت کلاژن پوست شده و از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کند.

سرم ویتامین سی را چگونه استفاده کنیم؟

حال که با فواید بی نظیر سرم ویتامین C برای پوست آشنا شدید بهتر است به سراغ نحوه استفاده از این سرم برویم. سرم ویتامین سی در کجای روتین پوستی قرار دارد؟

سرم ویتامین سی بلافاصله پس از شستشوی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر از تونر صورت استفاده می کنید، می توانید سرم ویتامین سی را بعد از استفاده از تونر روی صورت خود بزنید. با توجه به اینکه مراحل روتین پوستی از محصولات سبک به سنگین است و سرم ها از کرم ها سبک تر هستند، پس قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده باید از سرم ویتامین سی استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر این نکات را به خاطر داشته باشید

  • اگر پوست‌تان حساس است. حدود 10 تا 15 دقیقه بعد از شستشوی صورت خود (یعنی قبل از استفاده از سرم) صبر کنید. اگر با پوست خیس، از محصولاتی که پایه‌ فرمولاسیون آنها آبی است، استفاده کنید. احتمال ایجاد التهاب پوستی بیشتر می‌شود. اگر هم پوست‌تان کاملاً خشک شده باشد، سرعت نفوذ دارو کمتر می‌شود.

  • مطمئن شوید تاریخ مصرف محصولی که استفاده می‌کنید، نگذشته باشد. اگر محصول تیره شده است یا رنگش عوض شده است به این معنا است که ویتامین C اکسید شده است. با این وجود، سرم هنوز قابل استفاده است. اما، همان فواید خود را ندارد.

  • استفادۀ منظم از سرم ویتامین C برای پوست و مداومت در آن، کلید تأثیرگذاری بیشتر آن است، پس حتماً آن را به برنامه‌ی شبانه خود اضافه کنید.

  • سرم را بعد از شستن پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • اگر سرم ویتامین سی بعد از لایه‌برداری پوست استفاده شود، عمیق‌تر جذب پوست‌تان می‌شود. اما اگر پوستتان حساس است، نیازی نیست در این مرحله لایه برداری انجام دهید.

کلام پایانی

انجام روتین پوستی کامل که شامل سرم ویتامین سی نیز هست، می تواند پیری پوست را تا حد زیادی به تاخیر بیندازد. مراحل کامل روتین پوستی شامل:

  • شستشوی صورت
  • استفاده از تونر
  • سرم ویتامین سی
  • کرم دور چشم
  • مرطوب کننده
  • ضد آفتاب

هر کدام از این مراحل به جای خود بسیار مفید هستند و سعی کنید هیچکدام را پشت گوش نیندازید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/vitamin-c-serum-benefits/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.