آرشیو آذر ماه 1401

مطالب مفید در حوزه سلامتی

همه چیز درباره بیماری آلزایمر

۸ بازديد

آلزایمر یک از شایع‌ترین مشکلات دوران پیری در کنار مشکلاتی مانند پوکی استخوان، دیابت سالمندان، مشکلات گوارشی و تنفسی است. تحقیقات انجام شده نشان میدهد حدود یک هشتن افرادی که سن بالاتر از 65 سال دارند به آلزایمر دچار هستند اما شدت و میزان پیشروی این بیماری در آن‌ها متفاوت است. ابتلا به بیماری |آلزایمر قبل از 65 سالگی رایج نیست اما در مواردی که افراد پیش از 65 سالگی با نشانه‌های بروز آلزایمر مواجه میشوند این مشکل تحت عنوان "آلزایمر زودرس" شناخته میشود. تشخیص بیماری آلزایمر در مراحل ابتدایی کار دشواری است زیرا اغلب نشانه‌های آن با پرتی حواس رایج و طبیعی در این سنین اشتباه گرفته میشود اما با توجه به عدم کشف درمان قطعی برای این بیماری، تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری و شروع اقدامات پزشکی لازم میتواند سرعت پیشروی این بیماری را کنترل کرده و احتمال ابتلا به آلزایمر شدید یا پیشرفته را کاهش دهد. در ادامه به بررسی بیماری آلزایمر و عوامل مهم و تاثیرگذار در روند پیشرفت آن می پردازیم.


آلزایمر چیست؟

اغلب افراد معمولاً از اصطلاح آلزایمر برای اشاره به انواع زوال عقل استفاده می‌کنند، اما این موضوع از نظر علمی صحیح نیست. زوال عقل یک بیماری خاص نیست و در حقیقت، اصطلاحی عمومی برای کاهش توانایی ذهنی است؛ به اندازه‌ای که در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند. بیماری آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است. این بیماری یک عارضه مغزی پیش‌رونده است که به‌آرامی باعث اختلال در حافظه و عملکرد شناختی می‌شود.

علائم بیماری آلزایمر

تخمین زده می‌شود از حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان که به زوال عقل دچارند، 60 تا 70 درصد به بیماری آلزایمر مبتلا باشند. علائم بیماری آلزایمر به‌کندی پیشرفت می‌کند و این روند سال‌ها طول می‌کشد. گاهی اوقات این علائم با سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته می‌شود و حتی ممکن است تا رسیدن به سنین بالا به عنوان علائم بیماری آلزایمر درنظر گرفته نشود. سرعت پیشرفت علائم بیماری آلزایمر برای هر فرد متفاوت است. در برخی موارد، وجود بیماری‌های دیگر می‌تواند علائم آلزایمر را تشدید کند. این بیماری‌ها عبارتند از:
  • عفونت‌ها
  • سکته مغز
  • هذیان و آشفتگی روانی

مواردی دیگر، مانند استفاده از برخی داروها نیز ممکن است علائم زوال عقل را تشدید کند. اگر علائم آلزایمر در فرد مبتلا به‌سرعت رو به وخامت برود، پزشک باید بیمار را معاینه کند تا بتواند علائم را مدیریت کند. تشدید علائم بیماری آلزایمر، ممکن است به دلایلی برگردد که قابل درمان است.

تجربه شما بیماری آلزایمر

یکی از اختلالات شایع در افراد مسن است که تا به حال درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. اگر شما نیز تجربه‌ای از برخورد با فرد مبتلا به آلزایمر دارید یا روش موثری در همدلی با این عزیزان دارید لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://saeidehzandddd.royablog.ir/post/9/%D8%A2%D9%84%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

سرم ویتامین سی ، معجزه جوانسازی پوست

۷ بازديد

اگر به دنبال زیبایی و مراقبت از پوستتان هستید، بی تردید تاکنون نام سرم ویتامین سی به گوشتان خورده است و شاید هم تحقیقاتی به عمل آورده و از فواید سرم ویتامین سی تا حدودی اطلاع داشته باشید. به هر حال در این مقاله به این محصول مهم اشاره شده و تمامی فواید آن برای پوست و همچنین بهترین روش استفاده از آن را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

سرم ویتامین سی چیست؟

به طور کلی سرم ها ترکیباتی مایع هستند که بر حسب نوع آنها با ویتامین یا ماده خاصی غنی شده اند. خوبی سرم ها نسبت به کرم های آبرسان و مرطوب کننده این است که سبک تر هستند و مواد آنها با سرعت بسیار بیشتری جذب پوست می شوند. با این حال بسیاری از افراد استفاده از سرم های پوستی مخصوصا سرم ویتامین سی را نادیده می گیرند، در صورتی که می تواند بخش مهمی از روتین پوستی باشد.
عکس استفاده از سرم ویتامین سی روی پوست

فواید سرم ویتامین سی برای پوست

سرم ویتامین سی فواید بسیار زیادی برای پوست دارد ولی مهمترین خاصیت آن شاید ضد پیری بودن آن است. بله درست شنیدید! استفاده مستمر از سرم ویتامین سی می تواند تا حد زیادی پیری پوست را به تاخیر انداخته و چین و چروک های صورت را فراری دهد.

جالب است بدانید که سرم ویتامین سی باعث هیچگونه عارضه جانبی روی پوست نمی شود و می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. فقط افرادی که حساسیت های شدید پوستی دارند باید در مصرف سرم ویتامین سی روی پوست احتیاط کنند.

سایر فواید سرم ویتامین سی شامل:

  • سرشار از آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان چیست و چه کاری انجام می دهد؟ زمانی که نور خورشید بر سطح پوست می تابد باعث انتشار رادیکال های آزاد می شود که در طی واکنش های زنجیره ای، این رادیکال های آزاد باعث تخریب بافت پوست می شوند. آنتی اکسیدان ها به نوعی الکترون های سرگردان هستند که رادیکال های آزاد را طی واکنش از بین میبرند و مانع تخریب بافت پوست می شوند.

  • سرم ویتامین سی تیرگی های و لک های پوستی را کاهش می دهد

سرم ویتامین سی می تواند تا حد زیادی باعث روشن شدن و شفافیت بیشتر پوست شده و از لک هایی که در بزرگسالی و کهنسالی معمولا روی پوست صورت نقش می بندند، پیشگیری کند. این لک ها به واسطه تولید ملانین اضافه شکل می گیرد. سرم ویتامین سی باعث توقف چرخه تولید ملانین شده و باعث کاهش تیرگی می شود.

  • از تیرگی و چروک دور چشم پیشگیری می کند

سرم ویتامین سی یک آبرسان بسیار خوب برای نواحی دور چشم است. سرم ویتامین ث با پر کردن و آبرسانی ناحیه‌ زیر چشم، به هموار و صاف شدن آن کمک می‌کند. ویتامین ث در کم کردن قرمزی خیلی مؤثر است. برخی افراد می‌گویند ویتامین ث به بی‌رنگ کردن خطوط حلقوی اطراف چشم، هم کمک می‌کند.

  • از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کرده و باعث کلاژن سازی می شود

شل شدن و افتادگی پوست ناشی از افزایش س و یا اثرات نور خورشید است. کلاژن نیز که به عنوان پروتئین اصلی در ساختار پوست قرار دارد و باعث استحکام پوست می شود با افزایش سن کم شده و در افتادگی پوست موثر است. حال آنکه سرم ویتامین سی می تواند با خاصیت آبرسانی و آنتی اکسیدانی باعث ترمیم بافت کلاژن پوست شده و از شلی و افتادگی پوست جلوگیری کند.

سرم ویتامین سی را چگونه استفاده کنیم؟

حال که با فواید بی نظیر سرم ویتامین C برای پوست آشنا شدید بهتر است به سراغ نحوه استفاده از این سرم برویم. سرم ویتامین سی در کجای روتین پوستی قرار دارد؟

سرم ویتامین سی بلافاصله پس از شستشوی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. البته اگر از تونر صورت استفاده می کنید، می توانید سرم ویتامین سی را بعد از استفاده از تونر روی صورت خود بزنید. با توجه به اینکه مراحل روتین پوستی از محصولات سبک به سنگین است و سرم ها از کرم ها سبک تر هستند، پس قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده باید از سرم ویتامین سی استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر این نکات را به خاطر داشته باشید

  • اگر پوست‌تان حساس است. حدود 10 تا 15 دقیقه بعد از شستشوی صورت خود (یعنی قبل از استفاده از سرم) صبر کنید. اگر با پوست خیس، از محصولاتی که پایه‌ فرمولاسیون آنها آبی است، استفاده کنید. احتمال ایجاد التهاب پوستی بیشتر می‌شود. اگر هم پوست‌تان کاملاً خشک شده باشد، سرعت نفوذ دارو کمتر می‌شود.

  • مطمئن شوید تاریخ مصرف محصولی که استفاده می‌کنید، نگذشته باشد. اگر محصول تیره شده است یا رنگش عوض شده است به این معنا است که ویتامین C اکسید شده است. با این وجود، سرم هنوز قابل استفاده است. اما، همان فواید خود را ندارد.

  • استفادۀ منظم از سرم ویتامین C برای پوست و مداومت در آن، کلید تأثیرگذاری بیشتر آن است، پس حتماً آن را به برنامه‌ی شبانه خود اضافه کنید.

  • سرم را بعد از شستن پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • اگر سرم ویتامین سی بعد از لایه‌برداری پوست استفاده شود، عمیق‌تر جذب پوست‌تان می‌شود. اما اگر پوستتان حساس است، نیازی نیست در این مرحله لایه برداری انجام دهید.

کلام پایانی

انجام روتین پوستی کامل که شامل سرم ویتامین سی نیز هست، می تواند پیری پوست را تا حد زیادی به تاخیر بیندازد. مراحل کامل روتین پوستی شامل:

  • شستشوی صورت
  • استفاده از تونر
  • سرم ویتامین سی
  • کرم دور چشم
  • مرطوب کننده
  • ضد آفتاب

هر کدام از این مراحل به جای خود بسیار مفید هستند و سعی کنید هیچکدام را پشت گوش نیندازید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/vitamin-c-serum-benefits/

آشنایی با انواع جوش صورت

۱۴ بازديد

جوش صورت مشکلی است که همه افراد در سنین مختلف خصوصا سنین نوجوانی و جوانی که تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می‌افتد با آن درگیر هستند. جوش‌ها صورت دارای انواع مختلفی است که به دلایل متعددی ایجاد میشوند. شناخت نوع جوش و دلیل ایجاد آن برای درمان جوش صورت ضروری است. عواملی مانند رژیم غذایی نادرست، استرس، عدم پاکسازی صورت در طور مرتب، عوامل ژنتیکی، آلودگی هوا، تغییرات هورمون، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب و خوابیدن با آرایش از عمده دلایل جوش زدن صورت هستند. جوش‌های صورت انواع مختلفی دارند که در اغلب آن‌ها فشار دادن جوش نه تنها باعث از بین رفتن جوش نمیشود بلکه باعث سرایت آن به سایر نقاط صورت میشود. در ادامه به معرفی انواع جوش صورت و دلایل ایجاد آن روی صورت میپردازیم. برای آشنایی با انواع جوش که شما را در درمان آن نیز یاری میدهد با ما همراه باشید.

جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سر سیاه بر خلاف نمونه9‌های سر سفید که باعث بسته شدن منافذ پوست میشود در منافذ باز پوست در نتیجه ی جمع شدن سلول‌های مرده و چربی پوست ایجاد میشود و به دلیل باز بودن منافذ و تماس با اکسیژن و اکسید شدن سلول‌های مرده به‌وجود می‌آیند. پاکسازی نکردن و تمیز نشدن عمیق پوست از اصلی‌ترین دلایل ایجاد جوش سر سیاه در صورت است. پاکسازی مرتب پوست بهترین روش برای جلوگیری از بروز جوش سر سیاه در صورت است. استفاده از چسب‌های بیبی، استفاده از سالیسیلیک اسید و ماسک‌های خاک رس و لیمو از روش‌های موثر از بین بردن جوش‌های سرسیاه است.

درمان جوش های سر سیاه صورت

جوش‌های سر سفید

جوش‌های سر سفید برخلاف جوش‌های سرسیاه راهی به سطح پوست ندارند و این مورد باعث سخت شدن درمان آن میشود. این جوش‌های زیر پوست قرار داشته و باعث ایجاد برآمدگی روی پوست میشود. علت بروز جوش‌های سرسفید می تواند تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نادرست و استرس باشد. برای درمان جوش‌های سرسفید در مرحله اول توجه داشته باشید به هیچ عنوان به آن دست نزنید. روش‌های درمانی جوش سرسفید باید بدون دخالت دست انجام شود. برای درمان جوش‌های سرسفید از سرکه سیب و کریستال‌های شکر استفاده نکنی زیرا این مواد  باعث تحریک جوشها میشود. برای درمان این مدل از جوشها میتوانید از روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن درخت چای استفاده کنید.

روش های درمان جوش سرسفید صورت

جوش‌های پاسچول چرکی

پاسچول‌ها شدیدترین نوع جوش‌های پوستی هستند که در دسته جوش‌های التهابی قرار میگیرند. جوش‌های چرکی پاسچول ظاهری برآمده، قرمز رنگ و ملتهب دارند که قسمت مرکزی آن به رنگ سفید یا زرد است. این نوع از جوش‌ها در نتیجه‌ی واکنش‌های شیمیایی داخل سبوم اتفاق می‌افتد. از دست زدن و فشار دادن جوش‌های پاسچول خودداری کنید زیرا این کار باعث تحریک بیشتر جوش و ایجاد زخم در پوست صورت میشود.

تفاوت جوش پاسچول با سایر جوش های صورت

جوش‌های پاپول

جوش‌های پاپول نیز مانند  پاسچول‌ها در دسته جوش‌های التهابی قرار میگیرند. این نوع از جوش‌ها ظاهری کوچک‌تر از جوش پاسچول دارند و فشار دادن آن‌ها مانند جوش‌های پاسچول باعث تحریک بیشتر آنها و باقی ماندن جای آن به مدت طولانی روی پوست میشود.

جوش پاپول صورت

جوش‌های زیر پوستی

یکی از شایع‌ترین انواع جوش، جوش‌های زیر پوستی است که راهی به روی پوست صورت ندارد. بدترین راه برای از بین بردن این نوع جوش‌ها فشار دادن آن الست. برای درمان جوش زیر پوستی لایه برداری صورت را در مراحل پاکسازی قرار دهید تا جوش‌ها روی پوست صورت بیایند. سپس راه‌های درمانی برای از بین بردن آن‌ها را امتحان کنید.

جوش زیر پوستی

سخن پایانی

جوش صورت معضل بسیاری از افراد است. تقریبا محال است شخصی در تمام طول زندگی خود با جوش صورت یا بدن مواجه نشده باشد. درمان جوش صورت مسئله مهمی است که شناخت نوع و علت ایجاد جوش در آن اثرگذار است. در این مقاله انواع مختلف جوش صورت معرفی شد. اگر روی برای از بین بردن آن می شناسید لطفا با ما در میان بگذارید.

منبع :https://lafarrerr.com/blog/natural-acne-treatments/

علائم یائسگی چیست؟

۷ بازديد

وقتی که به دوران پیری نزدیک‌تر می‌شویم علائم یائسگی به تدریج در بدن ما رخ می‌دهد زمانی است که قاعدگی متوقف می‌شود. یائسگی به این دلیل اتفاق می‌افتد که تخمدان‌های زن تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون را متوقف می‌کنند.

 علائم یائسگی

یائسگی چیست؟

 

یائسگی پایان سیکل قاعدگی زنان است هر یک از تغییراتی را که درست قبل یا بعد از قطع قاعدگی تجربه می‌کنید نشان‌دهنده پایان سال‌های باروری شما است.

 

علت یائسگی

 

زنان با تخمک هایشان به دنیا می آیند که در تخمدان هایشان ذخیره می شود. تخمدان‌های آن‌ها همچنین هورمون‌های استروژن و پروژسترون را می‌سازند که قاعدگی و تخمک‌گذاری آن‌ها را کنترل می‌کنند. یائسگی زمانی اتفاق می افتد که تخمدان ها دیگر هر ماه یک تخمک آزاد نمی کنند و قاعدگی متوقف می شود.

اغلب یائسگی بعد از 40 سالگی اتفاق می‌افتد درست وقتی که وارد دوران پیری می‌شوید اما برخی از زنان ممکن است زود یائسه شوند. این می تواند نتیجه عمل جراحی باشد، مانند برداشتن تخمدان ها در هیسترکتومی، یا آسیب به تخمدان ها، مانند شیمی درمانی اگر به هر دلیلی قبل از 40 سالگی اتفاق بیفتد، به آن یائسگی زودرس گفته می شود.

علائم یائسگی

 علائم یائسگی

اکثر زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند، علائم وازوموتور (VMS) را تجربه می کنند. رایج ترین آن گرگرفتگی است. در طول گرگرفتگی، احساس ناگهانی گرما در قسمت بالایی بدن پخش می‌شود که اغلب همراه با سرخ شدن، ضربان قلب و تعریق است. این علامت ها می تواند از خفیف در اکثر زنان تا شدید در سایرین متغیر باشد.

همچنین ممکن است علائم دیگری از یائسگی مانند موارد زیر در دوران یائسگی رخ دهد:

 

  • پریودهای ناهموار یا از دست رفته
  • خشکی واژن
  • سینه های دردناک
  • نیاز به دفع بیشتر ادرار کردن
  • مشکل خواب
  • تغییرات عاطفی
  • خشکی پوست، چشم یا دهان

 

 

 

 

 

 

سایر علائم یائسگی که احتمال دارد رخ دهد عبارتند از:

  • خستگی
  • افسردگی
  • سردرد
  • درد مفاصل و عضلات
  • افزایش وزن
  • ریزش مو
  • کاهش میل جنسی

در دوران یائسگی چه اتفاقی می افتد؟

 

یائسگی طبیعی با هیچ نوع درمان پزشکی یا جراحی ایجاد نمی شود و سه مرحله دارد:

قبل از یائسگی: این مرحله معمولاً چندین سال قبل از یائسگی شروع می شود، زمانی که تخمدان ها به آرامی استروژن کمتری تولید می کنند. دوران پیش از یائسگی تا یائسگی ادامه می یابد، نقطه ای که تخمدان های شما ترشح تخمک را متوقف می کنند. در 1 تا 2 سال که به دوران پایانی یائسگی نزدیک‌تر می‌شویم سطح استروژن سریعتر کاهش می یابد. به همین دلیل بسیاری از زنان علائم یائسگی دارند.

یائسگی: یائسگی زمانی رخ می‌دهد که یک سال از پریود شدن شما گذشته است. تخمدان های شما ترشح تخمک و ساخت بیشتر استروژن خود را متوقف کرده اند.

بعد از یائسگی: سالها بعد از یائسگی علائم وازوموتوریائسگی(VMS)  مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه تسکین می یابد. اما خطرات سلامتی مرتبط با از دست دادن استروژن با افزایش سن افزایش می یابد.

چه شرایطی باعث یائسگی زودرس می شود؟

 

ژن‌های شما، برخی اختلالات سیستم ایمنی، یا اقدامات پزشکی می‌توانند باعث یائسگی زودرس شوند. علل دیگر عبارتند از:

 

نارسایی زودرس تخمدان (یا نارسایی اولیه تخمدان)

 زمانی که تخمدان‌های شما به دلایل نامشخصی ترشح تخمک را به‌طور زودرس متوقف می‌کنند، سطح استروژن و پروژسترون شما تغییر می‌کند. وقتی این اتفاق قبل از 40 سالگی رخ می دهد، نارسایی زودرس تخمدان نامیده می شود. برخلاف یائسگی زودرس، نارسایی زودرس تخمدان همیشه دائمی نیست.

یائسگی ناشی از این زمانی اتفاق می‌افتد که پزشک به دلایل پزشکی مانند سرطان رحم یا اندومتریوز تخمدان‌های شما را بیرون می‌آورد. همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که پرتودرمانی یا شیمی درمانی به تخمدان شما آسیب برساند.

علائم یائسگی چقدر طول می کشد؟

 

علائم یائسگی در هر زنی متفاوت است اما به طور کلی علائم پیش از یائسگی حدود 4 سال طول می کشد.

 

تشخیص یائسگی

 

ممکن است مشکوک باشید که در حال یائسگی هستید یا پزشک شما بر اساس علائمی که به آنها گفته اید تشخیص یائسگی داده است.

می‌توانید مدتی یائسگی خود را بررسی کنید در صورت نا منظم شدن آن را به پزشک خود گزارش دهید که شما در دوران پیش از یائسگی یا نزدیک شدن به یائسگی هستید.

پزشک شما همچنین ممکن است خون شما را برای سطوح زیر آزمایش کند:

هورمون محرک فولیکول (FSH). این معمولاً با نزدیک شدن به یائسگی افزایش می یابد.

استرادیول، این کار به پزشک شما می گوید که تخمدان شما چقدر استروژن تولید می کند. این سطح در یائسگی کاهش می یابد.

هورمون های تیروئید نشان دهنده مشکلاتی در غده تیروئید شما است که می تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد و علائمی شبیه یائسگی ایجاد کند.

 

تجربه شما

 

آیا شما هم در دوران یائسگی هستید؟ به نظر شما چه نکات مفیدی می‌تواند به دوران یائسگی ما کمک کند؟

روش‌های درمان زانو درد در منزل

۸ بازديد
آیا تا به حال با دردهای مفصلی مواجه شده‌اید؟ دردهای مفصلی یکی اغز شایع‌ترین انتواع درد در افراد است که ارتباطی با سن و سال ندارد البته افزایش سن میثتاند سبب افزایش احتمال ابتلا به "آرتروز و پوکی استخوان شود که در تشدید دردهای مفصلی تاثیرگذار است. مواردی مانند نقرس کاذب، در رفتگی کشکک زانو، وزن زیاد، فعالیت سنگین و آسیب‌دیدگی تاندون زانو از جمله مواردی هستند که میتوانند سبب درد در زانو شوند. درد در زانو دارای انواع مختلفی است که در انجام اقدامات درمانی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. اگر درد خفیف، کوتاه مدت و متمرکز باشد و به سایر اعضای بدن مانند لگن و کمر سرایت نکند اغلب درمان آن با رعایت مواردی ساده و انجام برخی درمان‌های خانگی امکان پذیر است اما اگر درد شدت یافته و طولانی مدت شود بهتر است برای معاینه و درمان تخصصی به پزشک ارتوپد و فیزیوتراپ مراجعه کنید. در اداغمه به معرفی چند مخورد از درمان‌های خانگی موثر دار درمان درد زانو میپردازیم.

تاثیر آب و هوا بر زانو درد

به نظر می‌رسد که آب و هوای سردتر، درد را بدتر می کند. یافته‌های علمی از این موضوع پشتیبانی نمی‌کنند، اگرچه زندگی در هوای دلپذیر تحمل درد را از نظر روانشناختی آسان‌تر می‌سازد. همچنین ممکن است فرصت‌های بیشتری را برای دستیابی به سبک زندگی سالم فراهم کند.

در سال 2014، محققان دریافتند که در افراد مسن مبتلا به استئوآرتریت، حساسیت به آب و هوا (و نه خود هوا) بر نحوه‌ی تجربه‌ی درد مفاصل تأثیر می‌گذارد.

تاثیر آب و هوا بر زانو درد

در این پژوهش، افرادی از جنوب اروپا، زنان و کسانی که اضطراب بالاتری داشتند، بیش از دیگران حساسیت به آب و هوا را گزارش کردند. همچنین، کسانی که حساسیت بیشتری داشتند، به ویژه در آب و هوای سرد و بارانی، درد بیشتری را ابراز کردند.

به طور کلی، نتایج تحقیقات از این باور عمومی پشتیبانی نمی‌کند که درد در هوای سردتر، بدتر می شود. پژوهشی که در سال 2017 در آمریکا انجام شده، از این دیدگاه حمایت می‌کند. یافته‌های این پژوهش، هیچ ارتباطی بین میزان بارندگی و افزایش مراجعه به پزشک برای درد مفاصل نشان نداد.

انجام ورزش تای‌چی

تای چی نوعی ورزش مدیتیشن است. درباره‌ی فواید ورزش در بالا توضیح دادیم.

نتایج پژوهشی طولانی مدت (یک ساله) روی 204 شرکت کننده ی مبتلا به آرتروز نشان داد که فواید تای چی مشابه فیزیوتراپی استاندارد است. میانگین سنی شرکت کنندگان این تحقیق 60 سال بود.

ورزش تا چی در زانو دردر چه تاثیری دارد؟

در این تحقیق، طی 12 هفته امتیاز نهایی هر دو گروه شرکت کننده پیشرفت کرد و این روند در طول برنامه ادامه داشت. افزون بر این، شرکت کنندگانی که تای چی انجام دادند در مقایسه با افرادی که فیزیوتراپی شده بودند، پیشرفت چشمگیری را در کاهش علائم افسردگی و بهبود جنبه‌های جسمی کیفیت زندگی خود مشاهده کردند.

استفاده از شاهدانه
به تازگی، مصرف کانابیدیول (CBD)، که به عنوان ماری جوانای دارویی نیز شناخته می‌شود، در برخی کشورها تأیید شده است. به همین دلیل، توجهات به این ماده ،به عنوان راه حلی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت، برانگیخته شده است.

کانابیدیول، آن ترکیبی از ماری جوانا نیست که اثرات روانگردان را ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد اثر درمانی دارد.
مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده است، نشان می‌دهد که این دارو درد مفاصل را بهبود می‌بخشد، زیرا:

  • انتقال پیام درد را مهار می‌کند.
  • دارای اثرات ضد التهابی است.

آزمایش های بالینی، ایمنی یا کارآیی کانابیدیول را برای درمان بیماری روماتیسمی اثبات نکرده است، اما محققان معتقدند که نباید در آینده آن را به عنوان گزینه‌ای رد شده در نظر گرفت.

برای درمان زانو درد شاهدانه بخورید


درمان زانو درد با گرم کردن و سرد کردن

گرم کردن و سرد کردن، به مداوای کمر درد کمک می‌کند و برای دردهای مفصلی ناشی از آرتریت نیز توصیه می‌شود.

گرما عضلات را شل و حرکت مفصل را روان می‌کند. همچنین، سفتی عضلات را کاهش می‌دهد. به این منظور باید از بطری آب گرم یا پد گرم استفاده کنید.

یخی که در پارچه پیچیده شده است، درد، التهاب و تورم را کاهش می‌دهد.
بعضی از افراد ممکن است هنگام صبح از گرما برای بهبود حرکت خود استفاده کنند. سپس، تورم را در طول روز کاهش دهند.

یادتان باشد قبل از مصرف هر وسیله‌ی گرم، آن را آزمایش کنید تا داغ نباشد، به خصوص اگر می‌خواهید آن را برای فرد مسن یا شخصی استفاده کنید که نمی‌تواند به راحتی ارتباط برقرار کند.

درمان زانو درد با کمپرس گرم


 سخن آخر

درد زانو در افرا میتواند کیفیت زندگی آنان را تحت تاثیر قرار دهد و اهمیت ندادن به آن میتواند باعث تشدید درد و اختلال در راه رفتن شود به همین دلیل انجام اقداماتی برای درمان آن بسیار ضروری است. اگر شما نیز تجربه مثبتی د زمینه درمان زانو درد با روش‌های خانگی دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.
منبع: https://lafarrerr.com/blog/knee-pain-treatment/

راه‌های تشخیص عسل طبیعی و انواع آن

۸ بازديد

خیلی از شما در تشخیص عسل طبیعی دچار مشکل می‌شوید و شاید با خود بگویید ما که انقدر برای خرید عسل هزینه می‌کنیم از کجا مطمئن شویم که عسل خریداری شده طبیعی است، ما در این مقاله راه‌های تشخیص عسل طبیعی را به شما معرفی کرده‌ایم تا با دانستن ان‌ها بتوانید علاوه بر خرید عسل طبیعی با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید فواید و خواص عسل نیز بهره‌مند شوید.

 عسل طبیعی

عسل طبیعی چیست؟

 

زنبور عسل از شهد گل تغذیه می‌کند و آن را در کندو ذخیره می‌کنند، این فرایند سبب  تشکیل عسل می‌شود اگر زنبور عسل از قند سفید،شکر و آب‌میوه‌ها تغذیه کرده باشد و در کندو ذخیره شده باشد دیگر عسل غیر طبیعی است.

انواع عسل طبیعی

 

عسل طبیعی به دو دسته تقسیم بندی می‌شود که هر دو دسته خواص زیادی بر سلامت بدن،پوست و مو دارد اما طریقه به دست آمدن هر کدام از آن‌ها با هم متفاوت است. که در این مقاله به شما توضیح دادیم.

عسل پاستوریزه: وقتی زنبور عسل از شهد گل و گیاهان عسل را تولید می‌کند فراینده پاستوریزه کردن عسل به این صورت است که عسل حرارت دیده به طور طبیعی تمام موم و گرده آن طی حرارت دادن عسل از بین می‌روند و این باعث می‌شود مقداری از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود را از دست بدهد.

عسل خام: فرایند تولید عسل خام همانند عسل پاستوریزه است با این تفاوت که عسل خام حرارت داده نمی‌شود و تمام خواص خود را حفظ می‌کند،

تشخیص عسل طبیعی

 

عسل فواید یسیاری در پوست، مو و زیبایی ما دارد اما اگر عسل تقلبی باشد و در تشخیص عسل طبیعی دچار اشتباه شوید این ماده تقلبی هیچ فوایدی برای شما ندارد.

تشخیص عسل طبیعی امروزه به روش دروغین مرسوم شده‌است و روش‌هایی مانند تست عسل طبیعی با کبریت، نان تست، زرده تخم مرغ، آب و از این قبیل موارد به اشتباه به کار رفته‌است.

تنها راه اصل و تقلبی بودن عسل طبیعی در آزمایشگاه‌ها  میسر می‌باشد و به همین دلیل زنبوردارن حرفه‌ای مقداری از عسل را به آزمایشگاه میفرستند که مطمئن شوند عسل طبیعی و اصل است، پس گول این حرفا را نخورید که در خرید عسل به افراد متخصص و زنبورداران اطمینان حاصل کنید، بلکه برخی از زنبورداران نیز عسل طبیعی خود را به آزمایشگاه‌ها می‌فرستند تا در دمای مناسب آزمایشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

خواص عسل

مضررات عسل

عسل با تمام خواص و فوایدی که بر سلامتی بدن، پوست و مو دارد مضرراتی را نیز دارا می‌باشد مخصوصا برای افراد دیابتی و کسانی که از فشارخون بالایی برخرردار هستند عسل نه تنها مضر است بلکه ممکن است اثرات خطرناکی روی بدن داشته باشند.

خوردن عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل وجود سم بوتولیسم بسیار خطرناک می‌باشد و امکان دارد مسمومیت ایجاد کند،همچنین به دلیل وجود قندها، آنتی اکسیدان، پروتئین زیاد مصرف داروهای کلیوی با عسل طبیعی بسیار مضرر است.

کلام آخر

 

عسل طبیعی به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد در درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است همچنین از عسل طبیعی به صورت موضعی روی زخم و جای زخم برای التیام زخم استفاده می‌شود.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و نظراتتان را با ما در میان بگذارید.