آشنایی با انواع جوش صورت

مطالب مفید در حوزه سلامتی

آشنایی با انواع جوش صورت

۱۵ بازديد

جوش صورت مشکلی است که همه افراد در سنین مختلف خصوصا سنین نوجوانی و جوانی که تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می‌افتد با آن درگیر هستند. جوش‌ها صورت دارای انواع مختلفی است که به دلایل متعددی ایجاد میشوند. شناخت نوع جوش و دلیل ایجاد آن برای درمان جوش صورت ضروری است. عواملی مانند رژیم غذایی نادرست، استرس، عدم پاکسازی صورت در طور مرتب، عوامل ژنتیکی، آلودگی هوا، تغییرات هورمون، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب و خوابیدن با آرایش از عمده دلایل جوش زدن صورت هستند. جوش‌های صورت انواع مختلفی دارند که در اغلب آن‌ها فشار دادن جوش نه تنها باعث از بین رفتن جوش نمیشود بلکه باعث سرایت آن به سایر نقاط صورت میشود. در ادامه به معرفی انواع جوش صورت و دلایل ایجاد آن روی صورت میپردازیم. برای آشنایی با انواع جوش که شما را در درمان آن نیز یاری میدهد با ما همراه باشید.

جوش‌های سر سیاه

جوش‌های سر سیاه بر خلاف نمونه9‌های سر سفید که باعث بسته شدن منافذ پوست میشود در منافذ باز پوست در نتیجه ی جمع شدن سلول‌های مرده و چربی پوست ایجاد میشود و به دلیل باز بودن منافذ و تماس با اکسیژن و اکسید شدن سلول‌های مرده به‌وجود می‌آیند. پاکسازی نکردن و تمیز نشدن عمیق پوست از اصلی‌ترین دلایل ایجاد جوش سر سیاه در صورت است. پاکسازی مرتب پوست بهترین روش برای جلوگیری از بروز جوش سر سیاه در صورت است. استفاده از چسب‌های بیبی، استفاده از سالیسیلیک اسید و ماسک‌های خاک رس و لیمو از روش‌های موثر از بین بردن جوش‌های سرسیاه است.

درمان جوش های سر سیاه صورت

جوش‌های سر سفید

جوش‌های سر سفید برخلاف جوش‌های سرسیاه راهی به سطح پوست ندارند و این مورد باعث سخت شدن درمان آن میشود. این جوش‌های زیر پوست قرار داشته و باعث ایجاد برآمدگی روی پوست میشود. علت بروز جوش‌های سرسفید می تواند تغییرات هورمونی، رژیم غذایی نادرست و استرس باشد. برای درمان جوش‌های سرسفید در مرحله اول توجه داشته باشید به هیچ عنوان به آن دست نزنید. روش‌های درمانی جوش سرسفید باید بدون دخالت دست انجام شود. برای درمان جوش‌های سرسفید از سرکه سیب و کریستال‌های شکر استفاده نکنی زیرا این مواد  باعث تحریک جوشها میشود. برای درمان این مدل از جوشها میتوانید از روغن جوجوبا، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن درخت چای استفاده کنید.

روش های درمان جوش سرسفید صورت

جوش‌های پاسچول چرکی

پاسچول‌ها شدیدترین نوع جوش‌های پوستی هستند که در دسته جوش‌های التهابی قرار میگیرند. جوش‌های چرکی پاسچول ظاهری برآمده، قرمز رنگ و ملتهب دارند که قسمت مرکزی آن به رنگ سفید یا زرد است. این نوع از جوش‌ها در نتیجه‌ی واکنش‌های شیمیایی داخل سبوم اتفاق می‌افتد. از دست زدن و فشار دادن جوش‌های پاسچول خودداری کنید زیرا این کار باعث تحریک بیشتر جوش و ایجاد زخم در پوست صورت میشود.

تفاوت جوش پاسچول با سایر جوش های صورت

جوش‌های پاپول

جوش‌های پاپول نیز مانند  پاسچول‌ها در دسته جوش‌های التهابی قرار میگیرند. این نوع از جوش‌ها ظاهری کوچک‌تر از جوش پاسچول دارند و فشار دادن آن‌ها مانند جوش‌های پاسچول باعث تحریک بیشتر آنها و باقی ماندن جای آن به مدت طولانی روی پوست میشود.

جوش پاپول صورت

جوش‌های زیر پوستی

یکی از شایع‌ترین انواع جوش، جوش‌های زیر پوستی است که راهی به روی پوست صورت ندارد. بدترین راه برای از بین بردن این نوع جوش‌ها فشار دادن آن الست. برای درمان جوش زیر پوستی لایه برداری صورت را در مراحل پاکسازی قرار دهید تا جوش‌ها روی پوست صورت بیایند. سپس راه‌های درمانی برای از بین بردن آن‌ها را امتحان کنید.

جوش زیر پوستی

سخن پایانی

جوش صورت معضل بسیاری از افراد است. تقریبا محال است شخصی در تمام طول زندگی خود با جوش صورت یا بدن مواجه نشده باشد. درمان جوش صورت مسئله مهمی است که شناخت نوع و علت ایجاد جوش در آن اثرگذار است. در این مقاله انواع مختلف جوش صورت معرفی شد. اگر روی برای از بین بردن آن می شناسید لطفا با ما در میان بگذارید.

منبع :https://lafarrerr.com/blog/natural-acne-treatments/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.