با روش‌های ساده خانگی پوست صورت خود را درمان کنید

۷ بازديد

بسیاری از افراد اعتقاد دارند قبل از رفتن به مهمانی یا جلسات مهم سروکله جوش‌ها در صورت پیدا میشود. در این زمان راه‌های درمان جوش در منزل بسیار مورد نیاز است. علل زیادی می تواند زیمنه‌ساز ایجاد جوش در صورت میشود. استفاده از لوازم آرایش نامرغوب، تعویض نکردن مرتب روبالشتی، تمیز نکردن صفحه موبایل، رژیم  غذایی و مصرف بیش از حد فست فود و غذاهای سرخ   کردنی، استرس و به‌هم‌ریختگی هورمونی از عمده علل ایجاد جوش صورت هستند.. شاید اصلی‌ترین علت جوش، خصوصا جوش‌های دردناک و عفونی، قبل از مهمانی و جلسات مهم استرس زیاد باشد درنتیجه مهم‌ترین عامل درمان و جلوگیری از ایجاد جوش صورت کاهش استرس باشد. درمان‌های خانگی و استفاده موضعی یا خوراکی از برخی مواد غذایی در دسترس میتواند باعث درمان جوش صورت شود. در ادامه به معرفی برخی راه‌های ساده خانگی برای درمان جوش صورت با استفاده از مواد ارگانیک، خانگی و در دسترس می پردازیم.

استفاده از روغن جوجوبا برای درمان خانگی جوش

روغن جوجوبا از دانه گیاهی با همین نام که خواستگاه آن جنوب ایالات کالیفرنیا و آریزونا در آمریکا و مناطق شرقی کشور مکزیک است. ایثن روغن دارای خواص ضد التهابی بوده و به همین دلیل برای درمان جوش صورت و کاهش التهاب و قرمزی آن موثر است.

برای استفاده ازاین روغن می توانید چند قطره از آن را روی یک تکه پنبه ریخته  روی جوش قرار دهید. برای تاثیر بیشتر این روغن ترکیب آن با کرم‌ها و لوسیون‌های حاوی خاک رس نیز پیشنهاد میشود.


برای درمان جوش صورت چای سبز بنوشید

چای سبز برای مدت زیادی نوشیدنی محبوب مردم شرق آسیا خصوصا چین بوده است. یکی از مهم‌ترین مزایای این چای تخمیر نشده بودن آن است. چای سبز بلافاصله پس از برداشت با گرما یا بخار خشک شده و تخمیر نمیشود. خواص آنتی اکسیدانی زیاد به دلیل انجام نشدن فرایند تخمیر در این مدل چای ذخیره میشود که فواید بسیار زیادی برای پوست و بدن دارد. طب سنتی چین معتقد است نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز باعث بهبود وضعیت ظاهری پوست، کاهش جوش صورت و جلوگیری از انتشار جوش در سطح پوست میشود. چای سبز علاوه بر پوست تاثیر زیادی در تناسب اندام و رفع مشکلات قلبی و عروقی دارد.


درمان جوش صورت با استفاده از یخ

استفاده از یخ برای درمان جوش صورت میتواند باعث کاهش التهاب جوش و از بین رفتن جوش‌های تازه شود. در استفاده از یخ مهمترین نکته قرار دادن مستقیم یخ روی پوست است. تماس مستقیم یخ با پوست میتواند باعث سرمازدگی و آسیب پوست شود. بهتر است یخ را داخل یک تکه پارچه قرار داده روی پوست خود بگذارید. اجازه ندهید یخ بیش از یک دقیقه روی پوست شما بماند پس از یک دقیقه یخ را از روی پوست برداشته و یک دقیقه صبر کنید سپس مجددا یخ را روی پوست خود قرار دهید. برای تاثیر بیشتر این کار را چند بار در روز تکرار کنید.


با اسکراب جوش‌های صورت خود را درمان کنید

اسکراب صورت یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن جوش صورت مخصوصا جوش‌های زیر پوستی و جوش سرسیاه است. اسکراب با از بین بردن سلول‌های مرده پوست باعث افزایش سلامت، شادابی و درخشندگی پوست میشود. توجه داشته باشید به هیچ عنوان برای جوش‌های عفونی و چرکی از اسکراب استفاده نکنید ریزا استفاده از اسکراب و لایه برداری این نقاط باعث تشدید جوش صورت میشود.


برای درمان جوش صورت در خانه با سبوس گندم

سبوس گندم دارای حجم زیادی از انواع ویتامین‌ها و مواد مفید مانند فیبر است که برای زیبایی و درخشندگی پوست بسیار مفید هستند. استفاده از سبوس گندم در تهیه ماسک‌های خانگی میتواند باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات پوستی از جمله انواع جوش صورت شود. برای استفاده از سبوس گندم کافی است 4 الی 5 قاشق جوشانده گل ختمی را با 2 قاشق نمک و 2 قاشق آرد جوانه گندم ترکیب کنید.

جوشانده خنک شده گل ختمی را روی آرد جوانه گندم ریخته سپس نمک را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. اگر مخلوط به دست آمده مقداری سفت شد کمی جوشانده گل ختمی به آن اضافه کنید.

کرم به دست آمده را 3 الی 4 دقیقه روی پوست ماساژ داده سپس ابتدا با آب گرم و سپس با آّب خنک بشویید. این ترکیب با حذف سلول‌های مرده پوست باعث پاکسازی عمقی پوست از انواع آلودگی باعث کاهش و درمان مشکلات پوستی میشود.


تجربه شما از درمان خانگی جوش صورت

جوش صورت مشکلی است که بروز آن در دوره بلوغ و باتوجه به نوسانات هورمونی این دوره طبیعی است اما با گذر از دوره بلوغ فراوانی آن کمتر میشود اما احتمال به وجود آمدن آن از بین نمی‌رود. درمان جوش صورت در خانه اولین موردی است که پس از دیدن جوش روی صورت به ذهن همه میرسد. اگر شما هم تجربه موفقی از درمان خانگی جوش صورت دارید لطفا آن‌را بغا ما در میان بگذارید.

 

منبع:https://saeidehzandddd.royablog.ir/post/19/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AC%D9%88%D8%B4-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.