روش‌های درمان زانو درد در منزل

مطالب مفید در حوزه سلامتی

روش‌های درمان زانو درد در منزل

۹ بازديد
آیا تا به حال با دردهای مفصلی مواجه شده‌اید؟ دردهای مفصلی یکی اغز شایع‌ترین انتواع درد در افراد است که ارتباطی با سن و سال ندارد البته افزایش سن میثتاند سبب افزایش احتمال ابتلا به "آرتروز و پوکی استخوان شود که در تشدید دردهای مفصلی تاثیرگذار است. مواردی مانند نقرس کاذب، در رفتگی کشکک زانو، وزن زیاد، فعالیت سنگین و آسیب‌دیدگی تاندون زانو از جمله مواردی هستند که میتوانند سبب درد در زانو شوند. درد در زانو دارای انواع مختلفی است که در انجام اقدامات درمانی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. اگر درد خفیف، کوتاه مدت و متمرکز باشد و به سایر اعضای بدن مانند لگن و کمر سرایت نکند اغلب درمان آن با رعایت مواردی ساده و انجام برخی درمان‌های خانگی امکان پذیر است اما اگر درد شدت یافته و طولانی مدت شود بهتر است برای معاینه و درمان تخصصی به پزشک ارتوپد و فیزیوتراپ مراجعه کنید. در اداغمه به معرفی چند مخورد از درمان‌های خانگی موثر دار درمان درد زانو میپردازیم.

تاثیر آب و هوا بر زانو درد

به نظر می‌رسد که آب و هوای سردتر، درد را بدتر می کند. یافته‌های علمی از این موضوع پشتیبانی نمی‌کنند، اگرچه زندگی در هوای دلپذیر تحمل درد را از نظر روانشناختی آسان‌تر می‌سازد. همچنین ممکن است فرصت‌های بیشتری را برای دستیابی به سبک زندگی سالم فراهم کند.

در سال 2014، محققان دریافتند که در افراد مسن مبتلا به استئوآرتریت، حساسیت به آب و هوا (و نه خود هوا) بر نحوه‌ی تجربه‌ی درد مفاصل تأثیر می‌گذارد.

تاثیر آب و هوا بر زانو درد

در این پژوهش، افرادی از جنوب اروپا، زنان و کسانی که اضطراب بالاتری داشتند، بیش از دیگران حساسیت به آب و هوا را گزارش کردند. همچنین، کسانی که حساسیت بیشتری داشتند، به ویژه در آب و هوای سرد و بارانی، درد بیشتری را ابراز کردند.

به طور کلی، نتایج تحقیقات از این باور عمومی پشتیبانی نمی‌کند که درد در هوای سردتر، بدتر می شود. پژوهشی که در سال 2017 در آمریکا انجام شده، از این دیدگاه حمایت می‌کند. یافته‌های این پژوهش، هیچ ارتباطی بین میزان بارندگی و افزایش مراجعه به پزشک برای درد مفاصل نشان نداد.

انجام ورزش تای‌چی

تای چی نوعی ورزش مدیتیشن است. درباره‌ی فواید ورزش در بالا توضیح دادیم.

نتایج پژوهشی طولانی مدت (یک ساله) روی 204 شرکت کننده ی مبتلا به آرتروز نشان داد که فواید تای چی مشابه فیزیوتراپی استاندارد است. میانگین سنی شرکت کنندگان این تحقیق 60 سال بود.

ورزش تا چی در زانو دردر چه تاثیری دارد؟

در این تحقیق، طی 12 هفته امتیاز نهایی هر دو گروه شرکت کننده پیشرفت کرد و این روند در طول برنامه ادامه داشت. افزون بر این، شرکت کنندگانی که تای چی انجام دادند در مقایسه با افرادی که فیزیوتراپی شده بودند، پیشرفت چشمگیری را در کاهش علائم افسردگی و بهبود جنبه‌های جسمی کیفیت زندگی خود مشاهده کردند.

استفاده از شاهدانه
به تازگی، مصرف کانابیدیول (CBD)، که به عنوان ماری جوانای دارویی نیز شناخته می‌شود، در برخی کشورها تأیید شده است. به همین دلیل، توجهات به این ماده ،به عنوان راه حلی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامت، برانگیخته شده است.

کانابیدیول، آن ترکیبی از ماری جوانا نیست که اثرات روانگردان را ایجاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد اثر درمانی دارد.
مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده است، نشان می‌دهد که این دارو درد مفاصل را بهبود می‌بخشد، زیرا:

  • انتقال پیام درد را مهار می‌کند.
  • دارای اثرات ضد التهابی است.

آزمایش های بالینی، ایمنی یا کارآیی کانابیدیول را برای درمان بیماری روماتیسمی اثبات نکرده است، اما محققان معتقدند که نباید در آینده آن را به عنوان گزینه‌ای رد شده در نظر گرفت.

برای درمان زانو درد شاهدانه بخورید


درمان زانو درد با گرم کردن و سرد کردن

گرم کردن و سرد کردن، به مداوای کمر درد کمک می‌کند و برای دردهای مفصلی ناشی از آرتریت نیز توصیه می‌شود.

گرما عضلات را شل و حرکت مفصل را روان می‌کند. همچنین، سفتی عضلات را کاهش می‌دهد. به این منظور باید از بطری آب گرم یا پد گرم استفاده کنید.

یخی که در پارچه پیچیده شده است، درد، التهاب و تورم را کاهش می‌دهد.
بعضی از افراد ممکن است هنگام صبح از گرما برای بهبود حرکت خود استفاده کنند. سپس، تورم را در طول روز کاهش دهند.

یادتان باشد قبل از مصرف هر وسیله‌ی گرم، آن را آزمایش کنید تا داغ نباشد، به خصوص اگر می‌خواهید آن را برای فرد مسن یا شخصی استفاده کنید که نمی‌تواند به راحتی ارتباط برقرار کند.

درمان زانو درد با کمپرس گرم


 سخن آخر

درد زانو در افرا میتواند کیفیت زندگی آنان را تحت تاثیر قرار دهد و اهمیت ندادن به آن میتواند باعث تشدید درد و اختلال در راه رفتن شود به همین دلیل انجام اقداماتی برای درمان آن بسیار ضروری است. اگر شما نیز تجربه مثبتی د زمینه درمان زانو درد با روش‌های خانگی دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.
منبع: https://lafarrerr.com/blog/knee-pain-treatment/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.