آلزایمر چیست و چه علائمی دارد؟

مطالب مفید در حوزه سلامتی

آلزایمر چیست و چه علائمی دارد؟

۲۱ بازديد
فراموش کردن اطرافیان و خاطرات مربوط به آنها یکی از دردناک‌ترین اتفاقات ممکن در طول زندگی هر شخص برای خود و اطرافیان او است. آلزایمر یکی از بیماری‌های مربوط به حافظه است که اغلب در سنین کهنسالی در افراد دیده میشود و دارای مراتب خاصی است. هرچه ابتلا به آلزایمر زودتر در شخص تشخیص داده شود کنترل و جلوگیری از افزایش سرعت آن ساده‌تر است به همین دلیل بهتر است در صورت بروز هرگونه علائم آلزایمر در خود یا اطرافیانتان در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. علائم و نشانه های آلزایمر در طول زمان تغییر میکند. یکی از نکاتع مهم در مواجهه با فردا مبتلا به الزایمر نحوه برخورد و طرز رفتار آلزایمر در مواجهه با بروز علائم در وی است. روحیه مثبت و همراهی و همدلی با عزیز مبتلا به این بیماری در کنترل روند پیشروی بیماری و حفظ روحیه او بسیار موثر است.
آلزایمر

آلزایمر چیست؟
اغلب افراد معمولاً از اصطلاح آلزایمر برای اشاره به انواع زوال عقل استفاده می‌کنند، اما این موضوع از نظر علمی صحیح نیست. زوال عقل یک بیماری خاص نیست و در حقیقت، اصطلاحی عمومی برای کاهش توانایی ذهنی است؛ به اندازه‌ای که در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند. بیماری آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است. این بیماری یک عارضه مغزی پیش‌رونده است که به‌آرامی باعث اختلال در حافظه و عملکرد شناختی می‌شود.

آلزایمر چیست
علائم بیماری آلزایمر
تخمین زده می‌شود از حدود 50 میلیون نفر در سراسر جهان که به زوال عقل دچارند، 60 تا 70 درصد به بیماری آلزایمر مبتلا باشند. علائم بیماری آلزایمر به‌کندی پیشرفت می‌کند و این روند سال‌ها طول می‌کشد. گاهی اوقات این علائم با سایر بیماری‌ها اشتباه گرفته می‌شود و حتی ممکن است تا رسیدن به سنین بالا به عنوان علائم بیماری آلزایمر درنظر گرفته نشود.
سرعت پیشرفت علائم بیماری آلزایمر برای هر فرد متفاوت است. در برخی موارد، وجود بیماری‌های دیگر می‌تواند علائم آلزایمر را تشدید کند. این بیماری‌ها عبارتند از:
  • عفونت‌ها
  • سکته مغز
  • هذیان و آشفتگی روانی
مواردی دیگر، مانند استفاده از برخی داروها نیز ممکن است علائم زوال عقل را تشدید کند.

رفتار با فرد مبتلا به آلزایمر

اگر علائم آلزایمر در فرد مبتلا به‌سرعت رو به وخامت برود، پزشک باید بیمار را معاینه کند تا بتواند علائم را مدیریت کند. تشدید علائم بیماری آلزایمر، ممکن است به دلایلی برگردد که قابل درمان است.
تجربه شما
بیماری آلزایمر یکی از اختلالات شایع در افراد مسن است که تا به حال درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. اگر شما نیز تجربه‌ای از برخورد با فرد مبتلا به آلزایمر دارید یا روش موثری در همدلی با این عزیزان دارید لطفا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/alzheimers-disease-symptoms/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.