برای پاکسازی پوست صورت در خانه از چه ماسک‌هایی استفاده کنیم؟

۱۴ بازديد

شفافیت و زیبایی پوست صورت در ریبایی بسیار تاثیرگذار است. داشتن پوست سلامت و شفاف بسیار بیشتر از آرایش سنگین روی پوست در زیبایی صورت تاثیرگذار است. داشتن روتین پوستی منظم و متناسب با پوست و انجام پاکسازی به صورت مرتب میتواند به شما در داشتن پوستی سلامت و زیبا کمک کند. استفاده از شوینده مناسب، انتخاب تونر متناسب با نوع پوست، استفاده از سرم‌های پوستی، تداوم در استفاده از آبرسان متناسب با نوع پوست و کرم دور چشم متناسب با مشکلات دورچشم و سن شما، از مهمترین گام‌های داشتن یک روتین پوستی مناسب است. علاوه‌بر داشتن روتین پوستی انجام منظم پاکسازی پوست در خانه یا در کلینیک‌های زیبایی نیز یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای داشتن پوستی سالم است. مراحل اصلی انجام پاکسازی پوست در خانه شامل مواردی مانند تمیز کردن پوست صورت، لایه‌برداری پوست صورت، بخور دادن پوست، استفاده از ماسک و در آخر استفاده از مرطوب کننده است. در ادامه به معرفی چند ماسک خانگی برای استفاده در مرحله چهارم پاکسازی پوست در خانه، یعنی مرحله استفاده از ماسک صورت، میپردازیم.

بلغور جو دو سر

جو دو سر به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین یکی از بهترین مواد غذایی برای تهیه ماسک خانگی است. خصوصا اگر پوست چربی دارید از انواع ماسک‌های حاوی جو دوسر برای کنترل و تنظیم چربی پوست استفاده کنید. ماسک‌های حاوی این ماده غذایی را میتوانید به عنوان اسکراب یا لایه‌بردار نیز استفاده کنید. جو دو سر دارای خاصیت ضدالتهابی و نتی اکسیدانی است و به همین دلیل در درمان التهابات پوستی و جای جوش نیز موثر است.

خواص بلغور جو دو سر برای پوست صورت

مواد لازم برای تهیه ماسک جو دوسر:

  • جو دوسر پخته شده: 1 فنجان
  • گریپ فروت: 1 عدد
  • شیر: 2 قاشق سوپ خوری

طرز تهیه و استفاده از ماسک جو دوسر:

یک فنجان جو دو سر پخته شده را با آب گریپ فروت و دو قاشق سوپ خوری شیر ترکیب کرده و اجازه دهید مخلوط 5 دقیقه استراحت کند. سپس مخلوط را به پوست خود بمالید و پس از 15 الی 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

نعناع

نعناع یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده ماسک‌های صورت، شوینده‌ها و سایر محصولات مراقبت پوستی است. مواد مغذی موجود در نعناع میتواند باعث تسکین جای نیش پشه، درمان آکنه و رد باقی مانده از آن، روشن شدن پوست و خنک شدن آن شود.

استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی نعناع باعث افزایش شفافبت و آبرسانی به پوست میشود. در ادامه به معرفی کی از این ماسک‌ها میپردازیم.

خواص ماسک نعناع برای پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک درخشا کننده نعناع:

  • نعناع: 10 الی 12 برگ
  • موز : نصف عدد

طرز تهیه و استفاده از این ماسک:

نصف موز و برگ‌های نعناع را داخل میکسر ریخته و تا یک دست شدن مخلوط آن را میکس کنید. مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید وم پس از 15 الی 250 دقیقه آن را بشویید. این ماسک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی نعناع علاوه بر روشن و شفاف کردن پوست در درمان آفتاب سوختگی نیز موثر است.

پودر صندل

مطالعات انجام شده نشان میدهد پودر چوب صندل علاوه بر تاثیر در زیبایی پوست خواص دیگری مانند خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی کننده، خاصیت انقباضی برای پوست دارد. برای تهیه پودر چوب صندل ابتدا مقدار چوب صندل را کاملا له کرده سپس به آن آب اضافه کنید تا یک خمیر به دست آید زمانی زکه خمیر آمده شد آب آن را کاملا بگیرید.

استفاده از پودر صندل در ماسک خانگی

مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی با پودر صندل:

  • پودر چوب صندل: یک قاشق غذاخوری
  • آرد نخودچی: یک قاشق غذاخوری
  • گلاب: به مقدار لازم

طرز تهیه و استفاده از این ماسک:

پودر چوب صندل و آرد نخودچی را با هم مخلوط کرده و تا آنجا که مخلوط تبذیل به خمیری نسبتا ممایع شود به آن گلاب اضافه کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت مالیده و پس از 20 الی 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

هویج

ماسک‌های حاوی هویج برای کسانی که دارای پوست نرمال تا چرب هستند مناسب است. البته اگر پوست خشکی دارید اضافه کردن آووکادو یا مقداری روغن زیتون میتواند ماسک را برای پوست شما مناسب سازد.

خواص هویج برای پاکسازی پوست صورت

مواد لازم برای تهیه ماسک هویج جهت روشن شدن و پاکسازی پوست:

  • هویج: 1 عدد
  • روغن بادام شیرین: یک قاشق غذاخوری
  • عصاره گل یاس: 5 قطره

طرز تهیه و استفاده از ماسک هویج:

هویج را رنده کرده و با روغن بادام شیرین و عصاره گل یاس مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت قرار دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی صورت بماند. پس از 30 دقیقه ماسک را آب ولرم بشویید. تداوم در استفاده از این ماسک باعث روشن و شفاف شدن پوست میشود. از این ماسک میتوانید در مرحله اول پاکسازی پوست در خانه و جهت تمیز کردن پوست صورت از آلودگی‌ها نیز استفاده کنید.

کلام آخر

استفاده از ماسک‌های خانگی به دلیل داشتن ترکیبات ارگانیک در بسیاری از مواقع حساسیت کمتری نسبت به ماسک‌های موجود در فروشگاه‌ها ایجاد میکند اما دقت داشته باشید تست حساسیت قبل از استفاده از هر نوع ماسکی ریسک ایجاد حسایت را تا حد زیادی کاهش میدهد. برای تست حساسیت ماسک مقداری از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید اگر پوست دچار خارش یا سوزش یا سایر نشانه‌های حساسیت نشد از آن بر روی پوست صورت خود امتحان کنید. اگر شما هم تجربه مثبتی از استفاده از ماسک‌های صورت خانگی دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/face-clean-up/

پاکسازی صورت یکی از مراحل اساسی مراقبت از پوست است که باعث حفظ سلامت و زیبایی پوست می‌شود. فواید پاکسازی پوست صورت بسیار زیاد است این فرآیند به عمق پوست نفوذ کرده و آلودگی‌ها، چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده و آلودگی‌های محیطی را از روی پوست پاک می‌کند. با پاکسازی منظم صورت، بازکردن منافذ پوستی مسدود شده و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه می‌شود. همچنین، این فرآیند باعث افزایش جریان خون در پوست می‌شود که باعث تغذیه بهتر سلول‌های پوستی و بهبود رنگ و بافت پوست می‌گردد. همچنین، پاکسازی صورت می‌تواند به بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست کمک کند و اثربخشی آنها را افزایش دهد.

 

علاوه بر این، پاکسازی صورت باعث بهبود متانت پوست می‌شود و از ایجاد علائم پیری زودرس جلوگیری می‌کند. با از بین بردن لایه‌های آلوده و آلودگی‌ها، پوست تازه و شفافتری به نمایش درمی‌آید و پوست خشک یا چربی‌های اضافی کاهش می‌یابد. همچنین، با تمیز کردن پوست، خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده به دلیل آلودگی و چربی‌ها کاهش می‌یابند و پوست به شکلی جوان‌تر و تازه‌تر نمایان می‌شود. به طور کلی، پاکسازی منظم صورت به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک می‌کند و پایه‌ای اساسی برای روش‌های مراقبت از پوست موثرتر فراهم می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.