پیشگیری از سرطان پوست با ضد افتاب

مطالب مفید در حوزه سلامتی

پیشگیری از سرطان پوست با ضد افتاب

۱۴ بازديد
کرم ضد آفتاب یکی از محصولات مهمی است که برای مراقبت از پوست بسیار حیاتی است. نور خورشید بلایی بر سر پوست می آورد که مجبور می شوید برای اینکه در طول سالها از ضد آفتاب استفاده نکرده بودید هزینه گزافی را برای سلامت پوست خود بپردازید. تقریبا تمام متخصصین پوست و مو در تمام نقاط جهان بر روی استفاده از ضد آفتاب تاکید دارند.
سرطان پوست نیز یکی از سرطان های شایع در بین مردم جهان است که علت اصلی آن نور خورشید است. در این مقاله قصد دارم درباره تاثیرات ضد آفتاب در پیشگیری از این سرطان کشنده و به طور کلی فواید ضد آفتاب صحبت کنم. در انتهاب مقاله نیز روش های تشخیص ضد افتاب مناسب برای پوست شما را نیز آموزش خواهم داد. پس با من در ادامه همراه باشید.
ضد آفتاب باعث پیشگیری از سرطان پوست می شود

ضد آفتاب چگونه باعث پیشگیری از سرطان پوست میشود؟

همانطور که در مقاله قبلی درباره سرطان پوست به طور مفصل درباره آن توضیح دادم، علت اصلی ابتلا به سرطان پوست نور خورشید است. نور خورشید از اشعه های مختلفی تشکیل می شود که مضرترین آن که به زمین می رسد اشعه فرابنفش است. این اشعه ها در صورت تماس با پوست و جذب آن توسط سلول های پوستی می توانند بر روی این سلول ها تاثیر منفی گذاشته و سبب سرطانی شدن آنها بشود. اما ضد آفتاب دقیقا با این اشعه ها مقابله می کند و مانع از جذب این پرتوها توسط پوست می شود.

سایر فواید ضد آفتاب

علاوه بر پیشگیری از سرطان پوست، ضد آفتاب فواید دیگری نیز برای سلامت پوست دارد. از جمله:
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از پیری پوست و ایجاد چین و چروک
  • جلوگیری از ایجاد لک های پوستی

هنگام خرید ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟


اگر امروزه سری به داروخانه ها بزنید و قصد تهیه ضد آفتاب داشته باشید قطعا با این حجم از تنوع و برند گیج و سردرگم خواهید شد.
در این قسمت به شما کمک خواهم کرد که بتوانید یک ضد آفتاب مناسب برای خودتانتهیه کنید.
نکاتی که باید به آن هنگام خرید ضد افتاب توجه کنید عبارتند از:

۱) نوع پوست

پوست شما ممکن است خشک، چرب، حساس یا مختلط باشد. حتما هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب و ضد لک به این نکته توجه کنید که کرم مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. استفاده از کرم ضد آفتاب غیر مناسب برای نوع پوست، فواید ضد آفتاب را کاهش داده و باعث آسیب‌های پوستی می‌شود.

۲) بی رنگ و رنگی

امروزه ضد آفتاب ها در دو نوع رنگی و بی رنگ تولید می‌شوند. ضد آفتاب‌های رنگی در طیف های گسترده و مناسب برای رنگ پوست‌های مختلف تولید شده تا علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید خاصیت آرایشی و زیبایی هم داشته باشند.

ضد آفتاب بی رنگ اما به طور وسیع‌تری کاربرد دارند و معمولاً آقایان هم از این نوع ضد آفتاب استفاده می‌کنند.

۳) SPF

اگر روی کرم‌های ضد آفتاب را نگاه‌ کنید، متوجه این واژه می‌شوید. اما SPF چیست؟

SPF یک معیار اندازه‌گیری علمی است و درک مشخصی درباره این موضوع ارائه می‌دهد که استفاده از یک ضدآفتاب مشخص تا چه میزان باعث کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود.

اگر آفتاب سوختگی پوست دارای ضد آفتاب، ۱۵ برابر بیشتر از پوست بدون ضدآفتاب طول بکشد، SPF کرم ضدآفتاب ۱۵ خواهد بود. بر این اساس، اگر آفتاب سوختگی پوست حفاظت‌نشده شما هنگامی‌که اشعه های فرابنفش به شما می‌تابد در ۱۰ دقیقه اتفاق بیفتد، با یک ضدآفتاب که ۳۰ SPF دارد می‌توانید تا ۳۰۰ دقیقه یا پنج ساعت یعنی ۳۰ برابر بیشتر، از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

۴) برند

امروزه برندهای مختلفی از کرم‌های ضد آفتاب و ضد لک وجود دارد. هنگام خرید ضد آفتاب حتما به این نکته دقت کنید که برند معتبری را انتخاب نمایید. برندهای متفرقه ممکن است نتوانند به خوبی از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کنند. حتی احتمال دارد سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر پوستی شوند.

منابع:

https://rooziato.com/1401418514/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%b1%d9%85-%d8%b6%d8%af-%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8

https://www.1pezeshk.com/archives/2022/09/lafarrerr-4.html
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.