روتین پوستی چیست؟ با مراحل اصلی آن آشنا شوید

۱۹ بازديد

برای اینکه پوستی سالم داشته باشید نیاز است که به طور روزمره و همیشگی کار مراقبت از آن را انجام دهید. برای این کار شما نیاز به روتین پوستی منظم دارید. اگر در مراقبت از پوست خود نظم نداشته باشید و به طور دل بخواهی و هر زمان که حوصله داشتید بخواهید کارهای مرتبط با پوست خود را انجام دهید یقینا نتیجه مطلوبی نخواهید رفت. داشتن یک برنامه منظم روتین مراقبت پوستی می تواند به شما در طول سالیان دراز، پوستی سالم و زیبا هدیه دهد.

روتین پوستی شامل چه مراحلی است؟


روتین پوستی به طور بیسیک و پایه ای از 3 بخش تشکیل می شود:

  • پاک کردن آرایش و شستشوی صورت
  • استفاده از کرم مرطوب کننده
  • استفاده از کرم ضد آفتاب

اما امروزه روتین پوستی شامل مراحل دیگری نیز می شود از جمله:

  • تونر
  • استفاده از سرم صورت
  • روغن های صورت
  • مراقبت های دور چشم
  • درمان لک و جوش
روتین مراقبت از پوست می تواند به شما پوستی شاداب و زیبا هدیه دهد

چه زمانی باید روتین مراقبت از پوست را انجام داد؟

زمان انجام روتین پوستی بستگی به نوع روتین پوستی شما دارد. برخی از محصولات به کار برده شده در روتین مراقبت از پوست باید پیش از خواب و برخی قبل از خروج از منزل مورد استفاده قرار گیرند. اما به طور کلی هر کدام از محصولاتی که در این برنامه به کار برده می شوند زمان مشخصی دارند.

چه کسانی باید روتین کامل را انجام دهند؟
کسانی که زیر 35 سال سن دارند می توانند در صورت عدم وجود جوش یا لک های پوستی و همچنین چروک های صورت و دور چشم فقط از مراحل اصلی و پایه ای استفاده نمایند. اما با بالارفتن سن اهمیت استفاده از هر کدام از محصولات بالا می رود و استفاده از همگی آنها نتیجه بسیار مثبتی را خواهد داشت.

1) پاک کردن آرایش و شستشوی صورت

قبل از هر کاری شما نیاز به یک صورت پاک و تمیز دارید وگرنه استفاده از سایر محصولات بی اثر و در بعضی اوقات غیر ممکن خواهد بود. اگر آرایشی بر روی صورت شما از قبل مانده و پوست شما تمیز نیست، نیاز است که پیش از هر اقدامی آن را از روی صورت خود پاک کنید. برای این منظور می توانید از دستمال مرطوب، روغن های پاک کننده و یا میسلار واترها استفاده نمایید.
میسلارواتر بر خلاف سایر لوازم پا ککنده آرایش که پوست را خشک می کنند، سب رطوبت رسانی به پوست شده و به صورت خیلی عمقی تری صورت شما را پاک کرده و منافذ پوستی شما را تمیز می کند.


2) استفاده از کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده از ضروری ترین مراحل روتین پوستی است. پوست شما برای شادابی نیاز به تقویت و آبرسانی دارد. کرم مرطوب کننده علاوه بر رطوبت رسانی سبب درمان و پیشگیری از خشکی پوست، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیشگیری از جوش صورت می شود. کرم مرطوب کننده را باید متناسب با پوست خود تهیه کنید. امروزه مرطوب کننده ها برای انواع پوست تولید می شوند. پس از استفاده از کرم مرطوب کننده تقریبا یک دقیقه زمان لازم است تا به خوبی جذب پوستتان شود.
استفاده از کرم مرطوب کننده باعث تغذیه پوست شما می شود

3) کرم ضد آفتاب در روتین روزانه پوست

کرم ضد آفتاب امروزه جایگاه ویژه ای در موضوع سلامت و مراقبت از وست دارد. تحقیقات بسیار زیادی اثرات مخرب نور خورشید بر روی پوست را اثبات کرده اند و همچنین سازمان ها و مراکز مهم پست و مو در جهان روی استفاده از این ضد آفتاب تاکید ویژه ای دارند.
نور خورشید سبب مشکلات پوستی بسیاری از جمله ایجاد چین و چروک و لک پوستی می شود. همچنین سرطان شایع پوست یکی دیگر از صدمات خطرناک نور خورشید به پوست است.
کرم ضد آفتاب را نیز مانند مرطوب کننده بر اثر پوست خود انتخاب کنید و آخرین چیزی که روی صورت شما قرار می گیرد کرم ضد آفتاب است. یعنی ضد آفتاب آخرین مرحله روتین پوستی است و پس از آن نباید از چیز دیگری بر روی پوست خود استفاده نمایید.
15 دقیقه قبل از خروج از منزل کرم ضد افتاب را روی نواحی در معرض نور خورشید مالیده تا به خوبی جذب پوستتان شود.

منبع: روتین مراقبت از پوست مبینا انصاری idat

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.